معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: عادی‌انگاری کرونا کار دستمان می‌دهد.
کد خبر: ۹۴۰۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲ 14 February 2021

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، بهروز اکرمی در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی افزود: عادی ‌انگاری کروناویروس و غفلت از رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار دستمان می‌دهد و موجب وقوع پیک چهارم خواهد شد.
وی اظهار داشت: موردی که در استان البرز مبتلا به کرونای انگلیسی مشاهده شده و فوت کرده، یک دست فروش دوره گرد بوده است، بر این اساس باید شهرهایی که با این دو استان مجاور و همسایه هستند حساسیت بیشتری نسبت به رفت‌ و آمدها داشته باشند و فرمانداران نیز باید اوضاع منطقه را بطور کامل رصد کرده و تصمیمات لازم برای جلوگیری از سرایت ویروس را اتخاذ کنند.
وی تاکید کرد: متاسفانه کاهش رعایت پروتکل‌ها در استان مرکزی بویژه در مراکز تجمعی، بازار، پاساژها و ... نگران کننده است و ایجاد حساسیت بیشتر در این خصوص وظیفه فرمانداران است.
اکرمی گفت: فرمانداران شهرستان‌های استان مرکزی صرفا به گزارش‌هایی که از وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه می‌شود اکتفا نکنند؟ بازدید میدانی و بررسی دقیق وضعیت رعایت پروتکل‌ها و تطابق آن با گزارش‌های اعلامی از تکالیف فرمانداران است تا سطح رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با نظارت دقیق و اتخاذ ساز و کار مناسب ارتقا پیدا کند، چرا که کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش آمار مبتلایان را به همراه خواهد داشت.
وی یادآورشد: دستفروشان زیادی در سطح استان فعالیت دارند که آمار آنان در روزهای پایانی سال افزایش می‌یابد، کنترل و نظارت بر نحوه فعالیت آنان بر عهده فرمانداران، شهرداران و دانشگاه علوم پزشکی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه انجام مراسمات جشن و عروسی به مناسبت فرا رسیدن ماه های رجب و شعبان گفت: برگزاری نشست توجیهی فرمانداران با روسای اتحادیه‌های صنفی و تالارداران و تاکید بر رعایت پروتکل های ویژه برگزاری جشن و عروسی در تالارها از ضروریات است و باید با متخلفین برخورد قانونی صورت گیرد،همچنین فرمانداران با برگزاری نشست‌های هماهنگی، بر اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی نظارت کنند.
وی همچنین با تاکید بر خرید تدریجی نوروزی مردم در آستانه سال جدید به منظور جلوگیری از تراکم تردد در روزهای پایانی سال در سطح شهر، یادآور شد: مردم باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که خریدهای شب عید خود را به تدریج و از روزهای نخست اسفندماه انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار