معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که باید علاوه بر کنترل کرونای کلاسیک، کروناهای جهش یافته (انگلیسی و آفریقایی) را نیز مهار کنیم.
کد خبر: ۹۴۰۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ 14 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علیرضا کمالی افزود: با توجه به پیدایش کرونای انگلیسی در بعضی نقاط کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس از یک طرف و از طرفی دیگر عادی انگاری مردم نگران وقوع پیک چهارم کرونا توام با سویه های جدید انگلیسی و آفریقایی هستیم.
این متخصص بیهوشی افزود: علائم کرونای انگلیسی بسیار شبیه کرونای کلاسیک، اما با شدت و قدرت سرایت بیشتری است.
وی تاکید کرد: شهرهای شمالی کشور با توجه به جاذبه های گردشگری و توریستی کانون های مستعدی برای انتشار نوع جدید بیماری کرونا هستند به همین دلیل اکیداً توصیه می شود تا اطلاع ثانوی از مسافرت های غیرضروری پرهیز شود.
دکتر کمالی گفت: متاسفانه گزارش ها حاکی از ساده‌انگاری و غفلت مردم نسبت به این بیماری کرونا می باشد، اما با توجه به واریانت جدید این بیماری و با توجه به این که تنها تعداد محدودی از آزمایشگاه های کل کشور توانایی تفکیک و شناسایی انگلیسی را دارند از مردم تقاضا می‌شود پروتکل های بهداشتی را به دقت رعایت کنند.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: به هیچ وجه دوست نداریم تجربه تلخ پیک های گذشته، در حوالی عید نوروز توام با کرونای انگلیسی و آفریقایی رخ دهد و موجب عوارض جبران ناپذیر زیادی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار