مدیرکل امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت :کسب رتبه های برتر کشوری توسط سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان مرکزی در حوزه های مختلف نشان از همدلی و جدیت کارکنان این سازمان دارد .
کد خبر: ۹۳۹۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷ 11 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، ایرج حسن پور ، مدیرکل امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفری یکروزه به استان مرکزی از چند واحد تولیدی بازدید کرد.
وی در دیدار با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با اشاره به برنامه های هفتگانه راهبردی وزارت صمت در سال جهش تولید گفت: درابتدای سال وزارت صمت برنامه هفت گانه راهبردی را با توجه به تاکیدمقام معظم رهبری و شعار سال تدوین و به سازمان های صمت سرار کشور ابلاغ کرد.
وی افزود: این برنامه شامل توسعه و تعمیق ساخت داخل در راستای جهش تولید ، مدیریت واردات و توسعه صادرات غیرنفتی ، توسعه معادن و صنایع معدنی با اجرای نقشه راه ، توسعه فناوری و محصولات دانش‌بنیان ، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری ،بهبود فضای کسب‌وکار مرتبط با بخش صنعت، معدن و تجارت ، تأمین منابع مالی و توسعه سرمایه‌گذاری است .
حسن پور با اشاره به کسب رتبه دوم سازمان صمت استان مرکزی در دستیابی به اهداف برنامه مذکور بیان کرد: وزارت صمت برای دستیابی به هدفگذاری های برنامه مذکور ارزیابی انجام داده و سازمان صمت استان مرکزی با همکاری بخش خصوصی و دولتی توانسته رتبه های برتر درپیشرفت فیزیکی پروژه های اقتصاد مقاومتی ، عملکرد برنامه های جهش تولید ، عملکردستاد تسهیل و رفع موانع تولید را کسب کند که نشان از عزم مدیران و همکاران این سازمان با همکاری دستگاه های اقتصادی استان در عمل به فرامین مقام معظم رهبری در سال جهش تولید دارد.
مدیرکل امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: امیدمی رود وضعیت حوزه تولید و تجارت استان مرکزی با توجه ویژه دولت به شرکت های صنعتی مادر روز به روز مطلب تر شود.
درادامه سفر یکروزه مدیر کل امور استانها وزارت صمت ، ایشان با حضور در نشست هم خانواده مدیران بخش دولتی زیر مجموعه وزارت صمت و تشکل های بخش خصوصی با تبریک ایام الله دهه فجر با اشاره به تحریمهای ظالمانه دشمنان نظام اسلامی گفت: این انقلاب و نظام ازابتدای تشکیل توسط امام راحل آماج حملات و هجمه های مختلف بود و این فشارها به روشهای گوناگون و در مقاطع مختلف تا به امروز ادامه دار بوده است .
وی افزود : هنوز از پیروزی انقلاب و تشکیل حکومت جمهوری اسلامی نگذشته بود که صدام با کمک استکبار جهانی جنگ ۸ ساله را بر کشور تحمیل کردند که با مقاومت جوانان این مرز وبوم راه بجایی نبردند و امروز هم با اعمال تحریمهای ظالمانه با درایت مقام معظم رهبری و توان مضاعف صنعتگران و صبر مردم این نیات شوم نیز شکست خورد .
مدیرکل امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآورشد: آمریکا از راه های مختلف سعی در اعمال تحریم علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی داشت و هدف گذاری هایی را بروی زیر ساختهای کشور گذاشته بود تا جامعه مارا وابسته به اجانب کند ولی با تاکیدات مقام معظم رهبری درسالهای متمادی مبنی بر تولید و تکیه بر توان داخلی این نقشه های دشمن هم نقش بر آب شد .
حسن پور افزود: دراین چند سال اخیر هم علیرغم روی کارآمدن ترامپ و اعمال تحریم های شدیدتر بازهم به هدف و آرزوی خود مبنی بر فروپاشی نظام نرسید و کشور توانست با تبدیل تهدید تحریم به یک فرصت ایده آل گامهای بلندی در راستای خودکفایی بردارد.
وی گفت: در بسیاری از زمینه ها نقش اول را جهان داریم و ظرفیت های معادن و صنایع کشور وضعیت خوب و مطلوبی داشته و با توجه به شرایط پیش آمده و شیوع کرونا بازهم توانستیم اقتدار خود را حفظ کرده و کمبود کالایی علیرغم گرانی حس نشد که این امر نشان از دور اندیشی دولتمردان کشور بود .
حسن پور با اشاره به تولید و خود کفایی ماسک نیز گفت:در روزهای اول شیوع این بیماری روزانه ۲۰۰هزار عدد تولید ماسک داشتیم اما با همت و ابتکار مردم و تولید کنندگان در حوزه های مختلف امروز بیش از ۲۰ میلیون عدد ماسک تولید میکنیم که نشان از عزم ملی برای رسیدن به خود کفایی در تمامی حوزه های کشور است .
مدیرکل امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تاکید مقام وزارت مبنی بر برگزاری جلسات شورای هم خانواده در استانها بیان کرد: با تاکید مقام وزارت هدف از برگزاری جلسات شورای هم خانواده ، بیان و حل مسائل و مشکلات بصورت صریح و شفاف با همکاری و همراهی همه اعضا در داخل استانها است که می توان از این نشست ها نتیجه های مثبتی در راستای حل مشکلات میان دستگاه های هم خانواده برداشت .
وی درادامه با اشاره به ارزیابی های صورت گرفته توسط وزارت صمت باتوجه به عملکرد سازمان های صمت در دستیابی به اهداف برنامه های جهش تولید گفت: کسب رتبه دوم در کشور توسط سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی کار ساده ای نبوده و نشان از تعامل سازنده و حس تعاون میان بخش‌های مختلف صنعت ، معدن وتجارت بوده است و دستیابی به این مقام حاصل همکاری ،همدلی و جدیت مناسب میان ارکان سازمان می باشد .
حسن پور با اشاره به برنامه های هفتگانه وزارت صمت گفت: در سالجاری علیرغم تعطیلی مرزها و مباحث مربوط به کرونا در بخش صادرات عملکرد موفق و ایده آلی نسبت به سالهای گذشته داشته ایم که استان مرکزی توانسته در ۱۰ ماهه سالجاری ۷۱۰ میلیون دلار به ۱۵ کشورهای هدف صادارتی و چین و هند کالا صادر کند که این امر با سرلوحه قراردادن فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش صادارت غیر نفتی ، تحقق پیدا کرده است .
وی افزود: در بحث صادارت و نهضت تولید ساخت داخل فعالیتهای روبه جلویی صورت گرفته و امید می رود در سالهای آینده شاهد اتفاقات مثبتی در این زمینه خواهیم بود که نشان از یک عزم ملی می باشد .
مدیرکل امور استان های وزارت اظهارداشت: امروز ما از تحریمها فرصت ساختیم و در بخش تولید کالا های وارداتی با همت تولید کنندگان این مرز و بوم حرف اول را زده و وابستگی خود به خارج را قطع کرده ایم .
وی با تاکید بر توجه به بحث تنظیم بازار، حمل و نقل کالاها، تهیه و توزیع کالا، ایجاد صنایع تبدیلی معادن و… افزود : تنظیم بازار نیز یکی دیگر از اهداف وزارت صمت است همچنین نهضت ساخت داخل ، حمل نقل ریلی ودریایی ، توسعه و تولید پوشاک در مناطق محروم و تعمیق و توسعه صنایع معدنی و راه اندازی واحدهای کوچک مقیاس معدنی و مباحثی که در فرایند تولید و صادارت دخیل هستند از دیگر سیاست‌های مدنظر است که در این خصوص و دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده، استان مرکزی توانسته رتبه دوم کشوری را کسب کند.
حسن پور مدیرکل امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ایجاد شورای «هم خانواده» در سطح استان‌ها به ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت، حضور تشکل‌های خصوصی، ادارات غله، شهرک‌های صنعتی و…، بیان داشت: این امر در راستای اجرای اهداف وزارتخانه و در هفت محور در دستور کار قرار گرفته است و باتوجه به حضور مدیرکل غله و خدمات بازرگانی در این شورا باید بحث کیفیت گندم و آرد مورد توجه ادارات کل غله قرار گرفته و دراین خصوص فرهنگ سازی صورت گیرد همچنین دانشگاه های علوم پزشکی نیز در این زمینه همکاری لازم را انجام دهند تا نان با کیفیت بدست مردم برسد که این امر یکی از دغدغه های وزیر نیز می باشد و می‌توان با اختلاط آرد استانهای مجاور نان با کیفیت تولید و توزیع کنیم.
وی ادامه داد: همچنین در بخش شهرکهای صنعتی نیز باید تلاش بیشتری در راستای جذب سرمایه گذاران جدید با کمک سایر دستگاه ها صورت گیرد تا در جهت توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار و حفظ اشتغال موجود بیش از گذشته گام برداریم و از سرمایه صنعتگران محافظت کنیم .
لازم به ذکر است مدیر کل امور استانهای وزارت صمت در سفر یکروزه خود به استان مرکزی از شرکت های زرین برگ پرشیا بزرگترین تولید کننده کاغذ تیشو ، زربافت امین و سن ایچ بازدید و در جریان روند تهیه و تامین مواد اولیه ، تولید و مشکلات پیش روی تولید کنندگان قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار