معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ضرر ابتلا به کرونا و عوارض آن بسیار بیشتر از عوارض خفیف تزریق واکسن است و در در واقع عملکرد واکسن در مقایسه با ابتلا به بیماری کرونا، قابل قیاس نیست.
کد خبر: ۹۳۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱ 11 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سعیدرضا سلطانی افزود: قطعا تزریق هر نوع واکسنی ترس خاص خود را به همراه دارد، اما باید بدانیم که ترس از ابتلا به این بیماری بسیار بیشتر از تزریق واکسن است.
وی با بیان اینکه واکسن‌های ویروسی که عموما ویروس‌های ضعیف شده هستند، ترس اولیه را به همراه دارند، افزود: بخش عمده‌ای از این ترس این بوده که شاید این واکسن مراحل و دوره آزمایش انسانی را به صورت کامل طی نکرده است، اما خوشبختانه براساس آخرین مقاله چاپ شده در مجله لنست، موثر بودن این واکسن بالای ۹۱.۵ درصد تعیین شد و عوارض شدید هم گزارش نشد.
وی بیان کرد: با توجه به همه این شواهد و نتایج، شخصا با تزریق واکسن مشکلی نداشتم، امید می رود با تامین دوز مورد نیاز بتوانیم برای باقی کادر درمان و افراد در معرض خطر جامعه تزریق را گسترش دهیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه مسلما جامعه نباید ترسی از تزریق این واکسن داشته باشد، افزود: کادر درمان به دلیل آشنایی که با مباحث علمی و پزشکی دارند، ترسی بابت تزریق ندارند، مردم هم اطمینان داشته باشند که قطعا مشکل و ترسی در خصوص تزریق این واکسن وجود نخواهد داشت.
وی یادآورشد: مسلماً واکسن‌ کرونا مثل هر واکسن دیگری ممکن است عوارض شبیه آنفولانزا به همراه داشته باشد و با توجه به اینکه این واکسن در عضله دلتایی تزریق می شود برای تسکین درد و تورم پیشنهاد می‌شود که از مسکن های ساده استفاده شود.
دکتر سلطانی تاکید کرد: آغاز واکسیناسیون کرونا به منزله خاتمه یافتن این بیماری نیست و حتماً باید مراقبت های بهداشتی که از قبل وجود داشتند به مراتب بیشتر رعایت شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار