رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت:بسیج تشکیلاتی کاملا مردمی است که هم خط عمودی و هم خط افقی دارد و داری مغز عمومی و مغزدرونی است که اندیشه ورزی در بسیج با این رویکرد دنبال می شود.
کد خبر: ۹۳۹۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳ 09 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی ، صبح امروز در جمع فرمانده هان نواحی، رده های مقاومت بسیج و معاونین سپاه روح الله ، استان مرکزی افزود:سپاه روح الله استان مرکزی مجاهدت ها و نقش آفرینی های گسترده ای در سال ۹۹ در ابعاد مختلف خصوصا کنترل و مقابله به کرونا انجام داده که قابل تقدیر است.
وی مردم سالاری اسلامی را یک الگوی جدید دانست که سابقه تشکیل ندارد و این الگو با روی کار آمدن انقلاب اسلامی و توسط حضرت امام(ره) روی کار آمد است ، افزود: مردم سالاری اسلامی در بسیاری از مسائل شکل گرفت و امروز نیاز است این مهم در همه ابعاد به تحقق کامل برسد.
سردار سلیمانی گفت: مقام معظم رهبری مراحل انقلاب اسلامی را در پنج مرحله عنوان می کنند که تشکیل انقلاب اسلامی، استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، تحقق دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی است که بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب که ۲۳ بهمن ماه سالروز انتشار آن است معظم له فرمودند دو مرحله طی شده که سه مرحله دیگر باقی مانده است.
رییس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: تحقق دولت اسلامی، جامعه پردازی و تشکیل تمدن نوین اسلامی باقی مانده که در بیانیه گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری ۷ عرصه را برای نقش آفرینی مشخص فرمودند که علم و دانش، اخلاق و معنویت، عدالت و مبارزه با فساد، اقتصاد، عزت ملی، استقلال و آزادی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی از جمله آنهاست.
وی ادامه داد:۴ ملاحظه اساسی که محوریت جوانان، جهش در پیشرفت، امید به آینده و عدم هراس از دشمن و روحیه جهادی از جمله ملاحظات بیانیه گام دوم انقلاب است.
سردار سلیمانی با بیان اینکه مخاطب عمومی بیانیه عموم ملت ایران هستند اما ۴۲ بار جوانان و نوجوانان مخاطب قرار گرفته اند گفت: با توجه به فرمایشاتی که مقام معظم رهبری در سال ۹۵ در بین بسیجیان داشتند، فرمودند مردم سالاری اسلامی تنها شرکت در انتخابات نیست بلکه حضور در انتخابات یکی از ابعاد است و باید در همه امور مردم باید سالار خودشان باشند.
رییس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند، اگر بسیج مردم را در همه صحنه ها پای کار بیاورد و خصوصا در مسئله اقتصاد محقق شود اقتصاد مردم پایه خواهد شد و اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا می کند و در ادامه می فرمایند بسیج مظهر مردم سالاری دینی و اسلامی است.
وی تصریح کرد: با این مقدمات می توان گفت مهمترین خطاب بیانیه بسیج و بسیجیان است چراکه بسیج تشکیلات انقلاب اسلامی و حزب انقلاب اسلامی است و تدوین و کادر سازی می کند و ایده ها را عملیاتی می سازد و امروز نقش بسیج در بیانیه گام دوم بسیار راهبردی و کلیدی است.
سردار سلیمانی با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم ابتدا باید مردم به صحنه بیایند و تحقق دولت اسلامی اتفاق بیفتد افزود: تا دولت اسلامی شکل نگیرد جامعه اسلامی محقق نمی شود و دولت اسلامی همه جنبه های مردم سالاری دینی را محقق خواهد کرد.
رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند یک سازماندهی تشکیلاتی است که در راس آن امام و ولایت قرار دارد و در ابتدا امت نقش آفرین هستند و محوریت اصلی این سازماندهی پایگاه های بسیج در محلات با رویکرد مسجد محوری هستند.
وی مسجد را پایگاه بزرگ اسلام دانست و گفت: در منظومه فکری امامین انقلاب جایگاه مسجد جایگاهی بسیار با اهمیت و کلیدی است و کارکردهای مختلفی دارد و همه آنها باید محقق شوند.
سردار سلیمانی عنوان کرد: امروز اگر بسیج در مساجد به خوبی کارکردها را پای کار بیاورد و نقش آفرینی مردم را در عرصه های مختلف محقق سازد و خودشان مسائل مختلف را احصاء کنند و با استفاده از ظرفیت های محله ای در محلات آنها را حل کنند معجزه آفرین خواهد شد.
رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه برای تحقق این اهداف باید پایگاه های بسیج با محوریت مساجد احیاء شوند تاکید کرد: ائمه جماعت به عنوان فرماندهان مساجد و بسیج با میدان داری و به عنوان لوکوموتیو واگن ها را در محلات به حرکت در می آورد و محله اسلامی را به تحقق می رساند.
وی تاکید کرد: تحقق محله اسلامی با دو جنبه مهم تشکیل دولت اسلامی و جامعه اسلامی محقق خواهد شد و در واقع از یک مسیر دو هدف را دنبال می کنیم.
سردار سلیمانی با اشاره به اینکه پایگاه های بسیج در دوران دفاع مقدس توانستند جنبه های دفاعی و امنیتی را محقق سازند افزود: مردم سالاری در دفاع و برقراری امنیت به خوبی محقق شد و اقشار و آحاد مختلف در این راستا نقش آفرینی کردند و امروز باید با تاسی از همین الگو مردم سالاری دینی توسط مساجد در همه ابعاد محقق شود.
رییس سازمان بسیج مستضعفین یاد آور شد: در گام دوم انقلاب درگیر شدن در چارچوب دیوان سالاری جایگاهی ندارد و این یک تهدید بزرگ است و امروز راه درهم شکستن و مقابله با این تهدید تحقق سازماندهی بسیج با رویکرد بسیج محوری است و این یک راهبرد است که بسیج رسالت سنگینی دارد.
وی تاکید کرد: امروز مقام معظم رهبری از بسیج انتظار دارند و مسئله احیای پایگاه ها با رویکرد مسجد محوری را دنبال می کنند و گزارشات را مرتب بررسی می کنند.
سردار سلیمانی با بیان اینکه امروز بسیج در مساجد باید هم راهبرد و هم تاکتیک داشته باشد گفت: مسئولین هم باید همه جانبه حمایت کنند و تشکیل هیئت های اندیشه ورز در پایگاه ها و اقشار بسیج برای تحقق این هدف است.
رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج تشکیلاتی کاملا مردمی است که هم خط عمودی و هم خط افقی دارد و داری مغز عمومی و مغزدرونی است که اندیشه ورزی در بسیج با این رویکرد دنبال می شود.
وی اظهارداشت: احیای پایگاه های بسیج یک مسئله راهبردی برای نظام اسلامی است که شاه کلید آن جذب جوانان انقلابی، تربیت آنها و انتخاب آنها برای مدیریت در پایگاه های بسیج است و اقشار مختلف در پایگاه های بسیج باید نقش آفرین باشند و همه فعالیت های بسیج متعلق به محلات است.
رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: استان مرکزی خوشبختانه یکی از استان های پیشتاز در مقاطع مختلف تاریخ است که همواره در تعیین سرنوشت کشور برای تحقق اسلام ناب محمدی نقشی اساسی داشته و امروز در تحقق بیانیه گام دوم نقشی مهم و اثرگذار دارد که باید عملیاتی شود و این انتظار از بسیجیان وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار