مسئول اورژانس هوایی استان مرکزی گفت: سرعت، کیفیت و امنیت، ۳ فاکتور مهم اورژانس هوایی است.
کد خبر: ۹۳۸۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸ 07 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، ایمان نظری افزود: بیماران و مصدومان در صورت نیاز به جابجایی با بالگرد، در کمترین زمان ممکن و بدون فوت وقت و در بالاترین امنیت و کیفیت خدمات درمانی به مراکز درمانی منتقل می شوند.
وی اظهار داشت: یکی از واحدهای اورژانس پیش بیمارستانی تحت عنوان اورژانس هوایی بوده که در استان مرکزی در شهریورماه سال ۹۷ افتتاح گردید و از زمان افتتاح تاکنون بالغ بر ۲۰۳ بیمار با بالگرد از اقصی نقاط استان به مرکز استان جهت دریافت خدمات درمانی تخصصی اعزام شدند.
وی تاکید کرد: ضرورت اورژانس هوایی و گسترش خدمات آن در سطح کشور این است که بیمار در کمترین زمان ممکن، بدون جابجایی و با کیفیت و امنیت بالا منتقل شود.
نظری با اشاره به اینکه استان مرکزی یک استان صنعتی است، گفت: هر لحظه ممکن است شاهد حوادث تلخ و ناگواری باشیم و مسافت بین شهرها و نقاط صعب‌العبور و پر ترافیک ما را ملزم می‌کند که از خدمات ارزشمند اورژانس هوایی استفاده کنیم.
وی یادآورشد: در بحث اورژانس هوایی دو نوع ماموریت داریم یکی ماموریت اولیه است که بالگرد اورژانس هوایی در صحنه حادثه با تایید تکنسین‌های اورژانس حاضر شده و اقدامات اولیه برای بیمار صورت می‌گیرد و بیمار به مرکز درمانی منتقل می شود، اما در نوع دیگر ماموریت های ثانویه است که بیمار از سایر مراکز درمانی و درمانگاه های سطح استان به مرکز استان منتقل می شود.
مسئول اورژانس هوایی استان مرکزی افزود: در بحث اورژانس هوایی ۱۹ مورد اندیکاسیون وجود دارد که همکاران ما در واحد ارتباطات و Dispatching طبق این اندیکاسیون ها بالگرد اورژانس هوایی را برای انتقال بیماران اعزام می‌کنند.
نظری گفت: امید می رود هیچگونه حوادث تلخ و ناگواری برای هم‌استانی های عزیز رخ ندهد، اما در صورت بروز هرگونه حادثه همکاران اورژانس هوایی رسالت خود را به بهترین نحو ممکن انجام داده و برای حفظ جان هموطنان عزیزمان از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار