فرمانده انتظامی استان از دستگیری خانمی که با تبليغ فروش عمده‌ مواد غذایی در فضای مجازی، بيش از ۵ ميليارد ريال از افراد مختلف در سطح كشور كلاهبرداري كرده بود خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲ 06 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، سردار "حسن مفخمي شهرستاني افزود: اين فرد تحت تعقيب پليس در۷ استان كشور بود.
وی اظهار داشت:‌ مدتي پيش سه نفر از شهروندان اراكي با مراجعه به پليس فتا و بيان گزارشي از كلاهبرداري فردي ناشناس از آنان،‌خواستار رسيدگي پليس به اين موضوع شدند.
وي افزود:‌ در اظهارات اين افراد مشخص شد كه آنان در فضاي مجازي در يك كانال تلگرامي، تبليغاتي از فروش عمده مواد غذايي را در يكي از استان هاي كشور مشاهده كرده و طي تماس با فرد آگهي دهنده، توافقي در خصوص تحويل اجناس خود را انجام مي دهند.
فرمانده انتظامي استان مركزي ادامه داد: بعد از صحبت هاي اوليه اين افراد مبلغ ۳ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال به حساب طرف معامله خود واريز مي كنند كه بعد از گذشت چندين روز كه براي آنان هيچ كالايي ارسال نمي شود، متوجه مي شوند كه در دام يك فرد شياد گرفتار شده اند.
اين مقام ارشد انتظامي با بيان پيگيري ويژه و تخصصي كارشناسان پليس فتا در رسيدگي به اين پرونده گفت: فرد كلاهبردار كه با شگردهاي مختلفي قصد گمراه كردن و مخفي كردن هر گونه ردپايي از خود در اين معامله را داشت،‌در اقدامات تخصصي پليس در يكي از شهرستان هاي استان تهران شناسايي شد.
سردار مفخمي شهرستاني ادامه داد:‌ با شناسايي فرد كلاهبردار مشخص شد كه اين فرد مجرمي سابقه دار است كه به دليل ارتكاب جرايم سايبري متعدد، تحت تعقيب پليس در ۷ استان كشور قرار دارد.
وي اضافه كرد: با هماهنگي انجام شده تيمي از ماموران پليس فتا استان، برنامه ريزي عملياتي دستگيري اين فرد را آغاز كردند و با شناسايي مخفيگاه اين فرد و طي چندين روز مراقبت هاي شبانه روزي از اين محل، سرانجام متهم كه خانمي جوان بود، دستگير و به پليس فتا استان دلالت شد.
سردار مفخمي شهرستاني ادامه داد: در استعلام انجام شده از پليس در استان هاي ديگر كشور تا كنون مشخص شده كه اين فرد بيش از پنج ميليارد ريال از ۱۰ نفر از شهروندان در شهرهاي مختلف كشور كلاهبرداري كرده است كه تحقيقات تكميلي از او همچنان ادامه دارد.
فرمانده انتظامي استان مركزي خطاب به فعالان كسب و كار افزود: با توجه به پیشرفت روزافزون جرائم در بستر فضای مجازی و سوءاستفاده افراد سودجو از نیازهای روز هم‌وطنان به شیوه‌های گوناگون و کلاهبردارانه، هم‌وطنان در خریدهایی که از درگاه سایت‌های درج آگهی انجام می‌دهند دقت بیشتری داشته باشند تا در دام کلاهبرداران نیفتند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی به سایت www.cyberpolice.ir، بخش گزارش‌های مردمی مراجعه و موضوع را با کارشناسان پلیس در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار