رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: رسیدگی خاص، فوق العاده و سریع به امور زندانیان یکی از سیاست های محوری دستگاه قضا است.
کد خبر: ۹۳۸۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲ 06 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در حاشیه ی بازدید از زندان مرکزی و اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی اراک ضمن تبریک فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر به مردم مومن استان مرکزی که زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: یکی از سیاست های محوری دستگاه قضا، رسیدگی خاص، فوق العاده و سریع به امور زندانیان است، به گونه ای که کسی بی جهت و بدون رعایت جهات ارفاقی و تاسیسات حقوقی که کمک کننده هستند در زندان بسر نبرد.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: طرحی از سوی ریاست معظم قوه قضائیه به دادگستری های سراسر کشور ابلاغ شد که به پالایش و غربالگری زندانیان می پردازد و نتایج بسیار خوب و ارزنده ای داشته است.
وی گفت: در استان مرکزی در مجموع اقدامات بسیار مطلوبی صورت گرفته، هم از ناحیه ی مردم و خیرین و قضات و کارکنان ما در اداره کل زندانهای استان مرکزی که درخور توجه می باشد.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی افزود: امروز در یک اقدام زیبا و ستودنی تمام قضات استان مرکزی از جمله قضات محاکم تجدیدنظر، دادگاه های بدوی، دادسرا، شورای حل اختلاف به همراه دادستان ها، روُسای حوزه های قضایی و معاونین قضایی رئیس کل دادگستری با تمام زندانیان استان ملاقات کردند وآمار خوب و شایسته ای امروز رغم خورده است و ۶۵ نفر از زندانیان آزاد و به آغوش خانواده های خود بر می گردند.
وی اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح پایش تعداد ۲۰۰۰ مرخصی به زندانیان اعطاء شده و امروز نیز بیش از ۷۴۰ نفر از زندانیان به مرخصی اعزام می شوند که اقدام بسیار فرخنده و فوق العاده ای است و به میمنت دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، انجام خواهد شد و تصمیم بر این شد که زندانیان نیز از نعمت بزرگ وجود نظام جمهوری اسلامی و حلاوت این ایام بهره مند شوند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی یادآورشد: در ستاد دیه استان مرکزی نیز تصمیمات خوبی در خصوص آزادی زندانیان اخذ شده است و از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۲۱۰ نفر از آنان آزاد شده و در راستای تحقق این مهم کمک های بلاعوض، نزدیک به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از سوی ستاد دیه پرداخت شده و در حدود ۱۱۰ میلیارد ریال با گذشت ها، رضایت های مردمی و برخورد کریمانه ی آنان محقق شده است که در این اوضاع اقتصادی جای قدردانی دارد.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی اظهار داشت: این اقدامات نتیجه ی سیاست های تحولی ریاست محترم قوه قضائیه در حوزه ی زندانیان است که در استان مرکزی با جدیت، پشتکار و خلاقیتی که در همکاران ما هست پیگیری می شود و امید می رود در حوزه ی قضا، شاهد یک افق و آینده ی روشن برای استان مرکزی خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار