رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: افزایش دی‌اکسید گوگرد روز پنجشنبه وضعیت هوای اراک را برای چهارمین روز متوالی در شرایط ناسالم قرار داد.
کد خبر: ۹۳۷۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵ 04 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، علیرضا محرابیان افزود: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ٢٤ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۰ صبح امروز ( پنجشنبه) به ۱۱۲ رسیده که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است.
وی یادآورشد: آلاینده اصلی هوای امروز اراک مانند چهار روز گذشته دی اکسید گوگرد است.
رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا نیز در ساعت ۱۰ صبح امروز ( پنجشنبه) به ۱۱۸ رسیده است.
محرابیان افزود: تنها یک روز از هفته جاری در اراک کیفیت هوا در حد سالم بوده و ۶ روز دیگر در شرایط ناسالم بوده و آلاینده اصلی هم دی اکسید گوگرد ثبت شده است.
وی تاکید کرد: دی اکسید گوگرد به مراتب زیان‌بارتر از ذرات معلق در هوا است و انتظار است مردم و به‌ویژه گروه‌های سنی حساس از تردد در فضای باز خودداری کنند.
اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۴۴ روز کامل برای گروه‌های حساس، یک روز کامل برای همه گروه‌ها و ۲۸روز نیز به صورت لحظه‌ای ناسالم بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار