معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت : فعالیت ۱۴ تور غیرمجاز گردشگری در استان متوقف و از حرکت و فعالیت آن‌ها جلوگیری شد.
کد خبر: ۹۳۵۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱ 27 January 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، سید حسن حسینی با اشاره به ضرورت داشتن مجوز برای تورهای گردشگری افزود: حرکت و فعالیت ۱۴ تور غیرمجاز از سوی این اداره‌کل و با همکاری نیروی انتظامی و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان از ابتدای امسال تاکنون متوقف و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری شده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: عوامل برگزاری تور‌های گردشگری مذکور فاقد پروانه فعالیت بودند که پس از شناسایی به اداره اماکن و پلیس فتا معرفی شدند.
حسینی اظهار داشت: این تورها اغلب از طریق فضاهای مجازی اقدام به تبلیغ و فعالیت دارند و تاکنون جندین مورد تور بدون مجوز برگزار کرده‌اند.
او جلوگیری از برگزاری این تور را در حفظ سلامت و امنیت شهروندان و حمایت از راهنمایان گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز موثر دانست و گفت: طرح جلوگیری از تور‌های غیرمجاز به یکی از اولویت‌های این اداره کل تبدیل شده است و این اقدام در راستای حفظ امنیت مردم، جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه احتمالی است.
معاون گردشگری استان مرکزی افزود: متاسفانه بسیاری از مردم با دیدن تبلیغات تورهای گردشگری با قیمت‌های ارزان، اطلاعات کافی درباره احتمال تخلف در این تورها را ندارند و امید می رود بتوانیم معضلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی آنها را به مردم بشناسانیم.
حسینی با اشاره به اینکه از تمامی عاملان برگزاری تورهای غیرمجاز در استان مرکزی به مراجع قضایی معرفی و برخورد قانونی خواهد شد، ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و اطلاع در این حوزه می‌توانند موارد را از طریق شماره تلفن
۰۸۶۳۴۰۳۱۱۷۴ با معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار