مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی گفت: با اجرای طرح راهبران شغلی در استان، تعداد ۱۱۰۰ مددجو از طریق طرح جدید راهبری شغلی با اعتبار ۴۱ میلیاردو ۸۰۰ میلیون تومان مشغول به کار شدند.
کد خبر: ۹۳۵۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ 27 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، مجید مومنی، با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین راهکارهای این نهاد برای توانمندسازی مددجویان ایجاد اشتغال است، افزود: طرح راهبران شغلی گام مهمی برای ایجاد اشتغال پایدار و کسب ‌و کار موفق برای مددجویان است.
وی بابیان اینکه در حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، مددجویان بعد از استعداد سنجی و مشاوره شغلی و ارائه تسهیلات، وارد چرخه اشتغال می‌شوند، اضافه کرد:مددجویانی که نیازمند آموزش هستند پس از فراگیری برخی مهارت‌ها وارد بازار کار می‌شوند.
مدیر کل کمیته امداد استان یادآورشد : در طرح راهبران شغلی، فردی که از او بانام هدایتگر و راهبر شغلی یاد می‌شود در واقع فعال اقتصادی و کارآفرینی است که در یک عرصه خاص تولیدی مشغول فعالیت است که پس از تائید صلاحیت فردی و حقوقی، زمینه همکاری کمیته امداد با وی فراهم می‌شود.
وی اضافه کرد: مددجو پس از دریافت تسهیلات زیر نظر راهبر شغلی اقدام به تولید محصول خواهد کرد و به‌ نوعی به ‌عنوان زیر مجموعه فرد کارآفرین مشغول فعالیت خواهد شد و از مزیت‌های این طرح تضمین خرید محصول تولیدی مددجو توسط راهبر شغلی است و مددجو دغدغه بازاریابی و فروش محصول خود را نخواهد داشت.
وی گفت: از کارآفرینان و صاحبان مشاغل و ایده‌های نو در استان دعوت می‌کنیم در صورتی‌ که طرح‌های برای اشتغال پایدار دارند به کمیته امداد مراجعه کنند تا پس از تأیید طرح‌ها، نسبت به معرفی آن‌ها به مددجویان به‌عنوان رهبر شغلی اقدام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار