فوق تخصص خون و آنکولوژی گفت: در شهر اراک آمار سرطان بالاست و این آمار بالا، اراک را جزو شهرهای در خطر بالا قرار می دهد.
کد خبر: ۹۳۵۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷ 27 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر پارسا رستمی افزود: علل مختلفی در ایجاد سرطان دخیل هستند، از جمله ژنتیک، آلودگی های هوایی و زیست محیطی، عادت های ناسالم در سبک زندگی مثل مصرف سیگار، مشروبات الکلی یا رژیم های غذایی نامناسب که حاوی چربی های بالاتری بوده، همچنین فعالیت‌های فیزیکی کم و محدود نیز از عوامل خطر هستند.
وی اظهار داشت: به منظور پیشگیری از سرطان توصیه عمومی و جدی برای مردم داشتن یک زندگی سالم و منطبق بر اصول بهداشتی است.
وی تاکید کرد: پرهیز از عوامل خطر و تشویق به داشتن عادت های غذایی سالم، قطع سیگار و اصول بهداشتی و داشتن فعالیت های فیزیکی منظم از جمله عوامل یک زندگی سالم است.
این فوق تخصص خون و آنکولوژی یادآورشد: سرطان های شایع در شهر اراک در بانوان سرطان سینه، دستگاه گوارش، پوست، رحم و تخمدان و در آقایان سرطان ریه، دستگاه گوارش و پروستات شیوع بیشتری دارد.
دکتر رستمی گفت: یکی از ریسک فاکتورهای سرطان پوست مواجهه بسیار طولانی مدت با نور آفتاب و یا استفاده از سولاریوم است، همچنین داشتن فعالیت فیزیکی کم ریسک فاکتوری برای سرطان پستان و سرطان های روده است.
وی افزود: در مطالعات گوناگون استفاده از مکمل های ویتامینی و معدنی در پیشگیری از سرطان نقش اثبات شده ای نداشته و همچنین در برخی از موارد ممکن است استفاده بیش از حد از ویتامین ها ریسک فاکتوری برای ایجاد سرطان باشد.
وی گفت: در برخی از مطالعات نشان داده شده که مصرف بیش از حد ویتامین E، ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می دهد، ازسویی مصرف کلسیم در پیشگیری از سرطان روده بزرگ موثر است.
وی تاکید کرد: در تمام سرطان ها نمی‌توان غربالگری انجام داد، اما درباره بعضی از آنها با غربالگری و شناسایی به موقع می توان درمان بسیار مناسبی ارائه داد.
دکتر رستمی گفت: در بیمارستان آیت الله خوانساری بخشی به نام تشخیص زودرس سرطان ها آغاز به کار کرده و قرار است در آینده توسعه یابد و بتواند خیلی فعال‌تر در شناسایی، غربالگری و درمان به موقع سرطان عمل کند و مردم بتوانند از امکانات این بخش نهایت استفاده را ببرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار