نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:نقش زنان به‌ویژه مادران و همسران شهدا در شکل‌گیری، پیروزی، استمرار و تداوم انقلاب اسلامی و سهم آن‌ها در حماسه ۸ سال دفاع مقدس بی‌بدیل و کم‌نظیر است.
کد خبر: ۹۳۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ 27 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا که همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) برگزار شد با اشاره به ادب و اخلاق حضرت ام‌البنین در مقابل فرزندان امام علی (ع)، بر ضرورت تربیت اسلامی و اخلاقی فرزندان تأکید و افزود: مادران و همسران شهدا باید ادامه‌دهنده راه حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت خدیجه (س) و ام‌البنین (س) باشند.
وی یادآورشد: صلابت و شکیبایی مادران شهدای معزز که فرزندان خویش را درراه رضای پروردگار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی، نثار کردند در وصف نمی‌گنجد و کلمات قادر به ستودن صبر جمیل این بانوان والامقام نیست.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: این بانوان پس از شهادت عزیزانشان نیز با شجاعت، صبر، استقامت و پیروی از ولایت مقام معظم رهبری همواره منادی، مروج و علمدار خط سرخ شهیدان و اهداف و آرمان‌های والای آن‌ها بوده‌اند .
امام‌جمعه اراک ادامه داد:تبیین و ترویج این مسئله مستلزم پیوند و ارتباط آن‌ها با مردم جامعه با تأکید بر نقش و جایگاه بانوان بزرگ فداکار تاریخ اسلام است.
وی با تأکید بر ضرورت به‌کارگیری معیار حکیمانه در شخصیت زن برای تربیت فرزند در بعد عملی و نظری، اظهار داشت: خوشبختانه در دنیای امروز که پر از فساد، ابتذال و منکرات است، فرهنگ ایثار و شهادت در کشورمان وجود دارد و روزبه‌روز پررنگ‌تر می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی هم گفت: مهم‌ترین ویژگی حضرت ام‌البنین (س) که باعث شد روز وفات ایشان را، به نام روز گرامیداشت مادران و همسران شهدا قرار دهند وجه ولایتمداری و تسلیم محوری ایشان بوده است.
وی افزود: ام‌البنین (س) بانویی بود که همه خصایص یک انسان پیرو مکتب الهی را در وجود خود پرورانده بود و از شجاعت و پاکی مثال‌زدنی برخوردار بوده است.
انصاری فر با تبریک روز تکریم همسران و مادران شهدا گفت: مادران و همسران شهدا اسوه صبر و ایستادگی هستند، آن‌ها بعد از شهادت همسران و فرزندان خود با تمام وجود از راه این شهدا دفاع کرده وزندگی آن‌ها را سامان بخشیده‌اند.
وی تأکید کرد: همسران و مادران شهدا، درس صبر و ایستادگی، ایثار و تبعیت از ولایت را از حضرت ام‌البنین (س) هدیه گرفته‌اند.
وی یادآورشد: مادران و همسران شهدا، سربازان گمنامی هستند که صبورانه راه عزیزان خود را ادامه داده‌اند و این‌ها همان نیمه پنهان ماه هستند که در حقیقت نیمه‌روشن آن‌ها شهدا بودند.
وی اظهارداشت: در ارزش‌گذاری مقام بانوان و همسران شهدا، صرفاً جایگاه شهدا را می‌توان برای آن‌ها قائل شد.
گفتنی است این مراسم با حضور مسئولان و همسران و مادران شهدا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار