رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی با هتک حیثیت و نشر اکاذیب، قصد تشویش اذهان عمومی و متشنج کردن فضای یکی از کارخانه‌های بزرگ استان را داشت خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵ 25 January 2021



به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ "احسان آنقی"افزود: در پی شکایت مدیران یکی از کارخانه‌های بزرگ استان، در خصوص انتشار مطالبی خلاف واقع و متشنج کردن فضای کارگری کارخانه در فضای مجازی، بررسي موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی یادآورشد:با توجه به تحقیقات و اقدامات کارشناسی صورت گرفته، شخصی که با انتشار مطالبي غير واقع در فضاي مجازي نسبت به مسئولان كارخانه اقدام می‌کرد،توسط کارشناسان پلیس شناسایی و دستگیر شد.
رئیس پلیس فتا استان مرکزی با اشاره به توقیف رایانه و تجهیزات رایانه ای متهم اظهار داشت:متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
اين مقام انتظامي با بیان این نکته که هرگونه تشویش اذهان و سلب آسایش از کارخانه‌ها و کارگران در فضای مجازی جرم تلقی شده و برابر قانون با افراد متخلف و قانون‌شکن به‌طور جد برخورد خواهد شد افزود: پلیس فتا علاوه بر رسیدگی به شکایات مردمی و پرونده‌های واصله به این پلیس،آمادگی همکاری با تمامی کارخانه‌ها و ارگان ها را داشته و با نیت صیانت از کارکنان و حفظ آرامش در فضای مجازی برنامه ريزي هاي جامعي اجرايي كرده است.
سرهنگ آنقی توصيه كرد:با استقبال از اینترنت و فضای مجازی،روند اجرای فعالیت‌ها در اکثر حوزه‌ها به غیرحضوری و اینترنتی تغییریافته و همین افزایش استقبال استفاده از اینترنت و فضای مجازی که بعضاً هم با عدم دانش و آگاهی همراه است، زمینه‌ساز شکل‌گیری جرائم مختلف سایبری و بروز آسیب برای کاربران شده است، بنابراین پیش از هرگونه اقدام در فضای مجازی باید با قوانین و مخاطرات این فضا آشنایی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار