رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بر دارو و تجهیزات پزشکی آثار سوئی خواهد گذاشت.
کد خبر: ۹۳۴۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳ 25 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: زمزمه های مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو و تجهیزات پزشکی به گوش می‌رسید که این تصمیم احتمالی نگرانی ها و مشکلاتی را در بر داشت.
وی به نامه دکتر نمکی وزیر بهداشت به دکتر نادران (رییس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مجلس شورای اسلامی) اشاره کرد و گفت: در آن نامه بیش از ۸ دلیل عمده و نگرانی مقام عالی وزارت اعلام شده که در صورت حذف ارز و تخصیص نیافتن آن به دارو این مشکلات دامن گیر حوزه سلامت خواهد شد.
وی از تلاش های نمایندگان مجلس استان مرکزی به خصوص دکتر آصفری عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، در خصوص تلاش برای جلوگیری از این اقدام قدردانی کرد و افزود: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت اقلام دارویی که تحت پوشش نیستند ۴ تا ۵ برابر افزایش خواهد یافت.
متولی سلامت استان مرکزی تاکید کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در شرایط فعلی موجب حداقل ۴ برابر شدن پرداختی از جیب مردم خواهد شد چرا که با افزایش نرخ دارو و تجهیزات پزشکی، از لحاظ سود شرکت های پخش و داروخانه ها افزایش ۳ تا ۴ برابری هزینه ها غیرقابل اجتناب خواهد بود.
دکتر جمالیان یادآورشد: با توجه به اینکه بازار دارویی کشور در بدترین شرایط در دو سال اخیر تحت تاثیر نوسانات بازار ارز قرار نگرفته و فرآورده‌های پرمصرف هرگز با قیمت‌های متغیر به مردم عرضه نشده، با این روش همچون بازار مرغ و تخم مرغ، دارو نیز دچار آشفتگی، عدم نظام قیمت گذاری ثابت و مستمر خواهد شد و البته عواقب خطرناک تری در پی خواهد داشت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از نمایندگانی که قصد جلوگیری از این اقدام را دارند قدردانی کرد و گفت: حوزه سلامت بسیار مهم بوده چرا که با جان و سلامت مردم سر و کار دارد و تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی توانست تا حد زیادی خدمات مناسبی را برای مردم فراهم آورد که حذف آن شاید آثار و عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار