مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: پرده کتیبه‌ای، پنجمین اثر هنری توسط ناصر ذبیحیان هنرمند برجسته استان، به زودی برای نصب به حرم عسکریین انتقال داده می‌شود.
کد خبر: ۹۳۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱ 19 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان در بازدید از کارگاه این هنرمند صنایع‌دستی استان افزود: این اثر هنری به طول ۳۵ متر و عرض ۶۰ سانت پولک‌دوزی شده است و نزدیک به دو سال کار مداوم بر روی این کتیبه تاکنون ۲۵ متر از این اثر فاخر معنوی و هنری آماده شده است.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: این هنر ماندگار تا نیمه اول سال آینده آماده و برای نصب به حرم عسکرین انتقال داده می‌شود.
مرزبان افزود: در این کتیبه آیات سوره مبارکه انسان و سوره کوثر خوشنویسی شده و با استفاده از پولک، مروارید، سنگ‌های زینتی، منجوق و آب طلا تزئین شده است.
او اظهار داشت: استان مركزي با پيشينه قوي تاريخي در این هنر توانسته در هنر كتيبه‌دوزی با پولك و منجوق ويژه حرم ائمه اطهار(ع) سرآمد و پيشقدم شود.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی یادآور شد: كتيبه‌دوزی هنری زمان‌بر است كه ميليون‌ها دانه پولك و منجوق با زيبايی و تركيب رنگ در خطوط آیات قرآن اثری را خلق و معنويت را به بيننده القا می‌‌كند.
مرزبان افزود: هزينه تهيه اين كتيبه‌ها ميليوني و با كمك افراد عاشق اهل بيت تامين شده است و فارغ از هر گونه کمک از نهادهای دولتی در حال انجام است.
او یاد آور شد: این هنرمند برجسته بیش از ۵۰ اثر هنری برای هیئت عزاداری و مساجد استان و کشور خلق کرده و یکی از مهمترین آنها که برای مرقد امام رضا(ع) تهیه شده بود که هم‌اکنون در موزه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار