رئیس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به دستگیری متخلفین زنده گیری پرندگان شکاری کمیباب گفت : این متخلفین به حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شدند.
کد خبر: ۹۳۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹ 13 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، سیدهادی معین السادات " با اشاره به اقدام قاطع ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان در برخورد با متخلفان شکار وزنده گیری پرندگان شکاری کمیاب افزود: با هوشیاری و درایت محیط بانان استان محل اختفای این صیادان شناسایی و پس از اخذ دستور قضائی نسبت به دستگیری آنان اقدام شد.
وی اظهارداشت: پس از پیگریهای حقوقی و سیر مراحل قانونی و به استناد مواد قانون آئين دادرسي مدني در مورد مطالبه ضرر و زيان وارده به محيط زيست و ماده ۳ قانون شكار و صيد، متخلفين را به حبس تعزیزی و پرداخت جزای بیش از یکصد میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.
رئیس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان با تاکید براین امر که پرندگان شکاری در لیست پرندگان حفاظت شده و دارای حمایت بین المللی بوده و حفاظت از آنها اهمیت بسزایی دارد افزود : متاسفانه همه ساله برخی از افراد سودجو بر خلاف قوانین و مقررات ملی و بین المللی مبادرت به زنده‌گیری پرندگان شکاری، قاچاق و فروش آنها به کشورهای حاشیه خلیج فارس می‎کنند که این اقدام موجب کاهش و در خطر انقراض قرار گرفتن نسل این پرندگان ارزشمند در کشور شده‌ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار