مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت:تامین برق پایدار با مدیریت مصرف انرژی میسر است.
کد خبر: ۹۳۲۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳ 13 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهندس محمد اله داد در جلسه شورای اداری استان مرکزی افزود:باتوجه به افزایش ۵درصدی مصرف برق در استان مرکزی و محدودیت تحویل گاز به نیروگاه ها، ضرورت مدیریت مصرف انرژی و کاهش مصرف برق توسط مشترکین فهیم برای جلوگیری از قطعی ها مورد انتظاراست.
وی با بیان اینکه ۷۰درصد مصرف برق استان مرکزی در بخش صنایع است،یادآورشد:از صنایع درخواست می شود با اعمال مدیریت مصرف انرژی،این شرکت را در ارائه تامین برق پایدار یاری کنند و توصیه شد تا رفع محدودیت، یک روز در هفته را تعطیل کنند تا در برنامه اضطراری روزانه قرار نگیرند.
اله داد با بیان اینکه استفاده از گاز نیز بدون آلایندگی نیست، اما نسبت به دیگر سوخت ها آلودگی کمتری دارد، گفت: زمانی که نیروگاه بر مدار استفاده از سوخت مایع قرار می گیرد، برای هرکیلووات ساعت تولید برق ۹۰۰ گرم آلودگی تولید می کند و با توجه به اینکه نیروگاه های کشور بزرگ هستند و سوخت فسیلی مصرف می کنند.
وی اظهارداشت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته و به جهت کاهش میزان مصرف برق در استان، مکاتبه برای قطع برق مصارف غیرضروری مانند روشنایی پارک ها و فضای سبز که این روزها کمتر استفاده می شود، انجام شده و از ابتدای هفته این قطع برق صورت گرفته است، همچنین با هماهنگی راهداری استان مرکزی، مقرر شد روشنایی راه های بین شهری در نقاط غیر مه گیر و غیرخطرناک کاملا خاموش شده یا روشنایی ها یک در میان انجام شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی، گفت: با تعطیلی ادارات  در یکشنبه ۲۱ دی نسبت به مدت مشابه، ۴۰ مگاوات کاهش پیک و۲۸۰ مگاوات ساعت صرفه جویی در انرژی صورت گرفته است .
وی بیان اینکه تاکنون ۷۹ مزرعه ارز دیجیتال ارز غیر مجاز با بیش از ۶ هزار دستگاه ماینر شناسایی شده است ،یادآورشد: مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال علاوه برمصرف بالای برق ،خسارات بسیاری را به شبکه برق تحمیل کرده اند، به همین دلیل برخورد انتظامی و قضایی با صاحبان مزارع غیر مجاز انجام خواهد شد.
مهندس اله داد با اشاره به اینکه وزارت نیرو با مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال برخورد قضایی خواهد کرد، افزود: مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال از طریق اطلاع رسانی مردمی، از طریق نظارت مراکز پایش صنعت برق و از طریق ۴۰۰ هزار کنتور هوشمند و همچنین رصد دستگاه قضایی و انتظامی شناسایی می شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به برگزاری مانور مشترک با شرکت گاز در استان گفت: برای مدیریت مصرف، مانوری به منظور کنترل مصرف برق ادارت، بانک ها، دانشگاه ها و ... برگزار می شود تا میزان مصرف به حداقل برسد، میزان مصرف مشترکان براساس سقف مصرف ارزیابی می شود و تلاش می شود بدون اخلال در کار تولید، مصارف غیرضروری و غیرقانونی تحت کنترل درآید، همچنین در برنامه است که برق های غیر مجاز در نقاط مختلف استان رصد و کنترل شود.
وی  افزود: با کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق، می‌توان مصرف گاز نیروگاه‌ها را معادل ۷۰ میلیون مترمکعب کاهش داد که این صرفه جویی، به طور کامل، محدودیت تامین سوخت نیروگاه‌ها  برطرف می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار