مدیر کل امور اجرایی زکات در کمیته امداد گفت: فرهنگ سازی و تبلیغ در فریضه الهی زکات بسیار مهم و از اولویت‌ها و راهبرهای اساسی این نهاد حمایتی است.
کد خبر: ۹۳۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲ 13 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام محمدطاها مهری،در گردهمایی ائمه جمعه در استان مرکزی با بیان اینکه زکات از شئونات ولی فقیه است، افزود: زکات برای ثبات ، امنیت، رفاه و آرامش جامعه اسلامی باید در اختیار ولی فقیه باشد.
وی با اشاره به اینکه قانون زکات در سال ۹۰ به تصویب رسیده است گفت:شورای عالی زکات تشکیل شده است ودر استانها نماینده ولی فقیه رئیس شورای زکات استان است.
وی با تأکید بر اینکه زکات باید با تشویق مردم به انجام این فریضه واجب الهی گرفته شود، افزود: مصارف زکات باید با اجازه امام جمعه انجام شود ونمایندگان مقام معظم رهبری حتما باید عملکرد ما را در شورای زکات تأیید کنند.
وی اضافه کرد: هرچند کارهای خوبی در ترویج این واجب الهی انجام شده برای ترویج هر چه بیشتر این فریضه واجب ، فرهنگ سازی وتبلیغ آن باید بیش از پیش کار شود.
مدیر کل امور اجرایی زکات کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سطح کشور در ۹ ماهه امسال بیش از هزار میلیارد تومان  زکات واجب ، مستحب و کفارات جمع آوری و در دبیر خانه امداد کشور ثبت شده که سهم استان مرکزی در ۹ ماهه امسال حدود ۳۰ میلیاردتومان است.
وی یادآورشد: در شهرستانها شورای زکات شهرستان ، بخش و روستا داریم که هر چه زکات جمع آوری می شود با نظارت آنها در همان روستا برای فقرا و نیازمندان هزینه می شودواز برنامه‌های آتی ما این است که سهمی از زکات هر شهرستان در اختیاررئیس شورای زکات شهرستان قرار گیرد.
وی گفت: تفاهم نامه ای نیز با سازمان تبلیغات مبنی بر به کار گیری روحانیون مستقر در روستاها و محلات به عنوان عاملین افتخاری زکات به امضا رسیده است.
آیت الله دری نجف آبادی ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک نیز با اشاره به اینکه در مرحله اول مواسات ۱۷۰ هزار بسته غذایی بین نیازمندان توزیع شد ،گفت: مشارکت مردم در طرح مواسات قابل تقدیر است.
استاندار استان مرکزی هم با اشاره به اینکه تا پایان سال تعداد یکصد هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع می شود گفت: استان مرکزی از برترین استانهای کشور در برپایی نمازهای جماعت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است.
شایسته ذکر است، در پایان این جلسه توسط مدیر کل امور اجرایی زکات کشور و مدیر کل کمیته امداد استان از نماینده ولی فقیه ، استاندار و رئیس ائمه جماعات استان قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار