مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه برعهده وزارت نیرو است وپلمب سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی شازند را به صورت فیزیکی نداشته‌ایم.
کد خبر: ۹۳۰۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶ 09 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، رضا میرزائی افزود:در این راستا پیگیری های لازم را انجام داده ایم و تمام تلاش خود را کرده ایم که آلودگی وارد شهر نشود.
وی یادآورشد: وظایف قانونی مان را در خصوص آلودگی زیست محیطی نیروگاه شازند برمبنای قانون هوای پاک انجام داده ایم .
وی گفت : توقف استفاده ازسوخت مازوت در نیروگاه شازند یکی از تاکیدات رییس جمهور و استاندار مرکزی بوده است، اما متاسفانه از تاریخ ۲۰ آذر ماه این نیروگاه اقدام به استفاده از سوخت مازوت کرد که متاسفانه با تشدید سرما و و شرایط وارونگی دما و با توجه به اینکه شرکت گاز نتوانست سوخت مورد نیاز نیروگاه شازند را تامین کند، این واحد تولیدی استفاده از سوخت مازوت را در دستور کار قرار داد و میزان مصرف مازوت افزایش وبه شدت آلایندگی هوا دامن زد.
وی با اشاره باینکه مصرف سوخت مازوت در نیروگاه منجر به انتشار عوامل آلاینده ای چون دی اکسید گوگرد به چندین برابر استاندارد در هوای اراک و شازند و موجب تشدید آلایندگی هوا میشود ، افزود: با درخواست جلسه کارگروه اضطرارکاهش آلودگی هوا به ریاست استاندار وبه منظور کاهش مصرف سوخت مازوت و استفاده بهینه از گاز تخصیصی ، مقرر شد تولید برق نیروگاه کاهش و۲ واحد از چهار واحد خط تولید نیروگاه شازند از مدار تولید خارج شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تاکید کرد: محیط زیست به عنوان ضابط قضائی و بر اساس تکالیف سازمانی ، وظیفه دارد خروجی های نیروگاه حرارتی شازند را مورد بررسی قرار داده و اگر خروجی‌های این نیروگاه غیر استاندارد باشد، به دستگاه قضایی ارائه می‌کنیم که ضمن قدردانی از دستگاه قضایی تا به امروز همکاری‌های بسیار خوبی در این خصوص انجام شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار