رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساوه از انجام اقدامات حفاظتی در بنای تاریخی امامزاده سیدابورضا در شهرستان ساوه خبر داد.
کد خبر: ۹۳۰۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 06 January 2021

 


به‌گزارش تابناک مرکزی، رضا ایاز افزود: در بازدیدی که روز گذشته رحمتی معاون میراث فرهنگی استان مرکزی به همراه الیاسی معاون فرماندار و عطاء اللهی رئیس اداره اوقاف‌شهرستان‌ساوه‌ از‌ بنای تاریخی امامزاده سید‌ابوررضا انجام شد اقدامات حفاظتی برای حفاظت این بنای تاریخی در دستور کار قرار گرفت.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساوه یادآورشد: ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای انجام پوشش حفاظتی، شمع بندی، نصب داربست و رفع خطر این بنای تاریخی در نظر گرفته شد.
او گفت: با توجه به این که سقف و بام این اثر تاریخی در فصل بارش در معرض خطر و آسیب قرار گرفته است، فعالیت های حفاظتی در این بخش انجام می‌شود.
ایاز افزود: برای مرمت کامل این بنای تاریخی، طرح‌ مرمتی با همکاری اداره اوقاف شهرستان ساوه، تهیه و با‌ نظارت میراث فرهنگی انجام می‌شود.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان ساوه در این بازدید از آسیب وارده شده به سقف آب انبار تاریخی میرزا حسین در شهرستان ساوه که به تازگی مرمت و بازسازی شده است اشاره کرد و گفت: این موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.
ایاز یادآور شد: بنای تاریخی امامزاده سید ابورضا متعلق به دوره صفویه است و در تاریخ ۱۵ بهمن ۹۸ با شماره۳۲۹۴۴
در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
این اثر تاریخی از یک بنای آرامگاهی مرکزی با گنبدخانه تشکیل شده که در بافت تاریخی شهر ساوه قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار