نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت:مدیریت مصرف انرژی نقش بسزایی در کاهش آلایندگی هوا دارد.
کد خبر: ۹۲۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷ 04 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، علیرصا نظری در دیدار با مدیران شرکت توزیع برق استان مرکزی افزود:موضوع پدافند غیر عامل برای پیشگیری از قطعی گاز و برق که هر دو ضروریات زندگی مردم هستند باید بیشتر مورد توجه مسئولین قرار گیرد.
وی با توجه با زیر ساخت های مناسب برای احداث نیروگاه های خورشیدی و chp در شهرستان خمین گفت :باید این امر در دستور کار حمایت بیشتر مسئولان قرار گیر زیرا افزون بر تولید انرژی بیشتر نقش مهمی در در آمد زایی و توسعه اقتصادی کشور و ایجاداشتغال پایداردارد.
رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی با اشاره به اینکه موقعیت مکانی خمین از نظر آب و هوایی برای احداث نیروگاه خورشیدی بسیار مناسب است یادآورشد: این مهم در کاهش آلودگی زیست محیطی بسیار تاثیر گذار است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم در این دیدار برضرورت مدیریت مصرف برق و گاز توسط شهروندان تاکید کرد وگفت :در صورت عدم همکاری توسط مشترکین مجبور به اعمال خاموشی هستیم.
مهندس محمد اله داد افزود:اصلاح قیمت های انرژی ،هدفمند شدن پرداخت یارانه ها و واقعی شدن هزینه ها در رعایت الگوی مصرف توسط مشترکان بسیار تاثیر گذار است.
وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد گاز کشور در بخش خانگی و تجاری مصرف می شود؛یادآورشد: با توجه به شرایط کرونایی، آلودگی هوا و محدودیت‌های تنفسی و به منظور تامین برق پایدار، مصرف انرژی کشور باید کاهش یابد.
مهندس اله داد اضافه کرد: با کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق، می‌توان مصرف گاز نیروگاه ها را معادل ۷۰ میلیون مترمکعب کاهش داد که این صرفه جویی به طور کامل، محدودیت تامین سوخت نیروگاه‌ها را برطرف می‌کند.
وی تاکید کرد: با راهکار‌های ساده ای مانند خاموش کردن یک لامپ اضافه و کاهش یک درجه‌ای دمای محیط ، کم کردن شعله بخاری ویا کاهش دمای ترموستات می توان میزان مصرف را تا ۱۰ درصد کاهش داد.
وی همچنین در این دیدار به پیگیری بهبود وضعیت معیشتی زندگی کارکنان و همسان سازی حقوق بازنشستگان توسط رییس مجمع نمایندگان مجلس تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار