فرمانده انتظامی استان از دستگیری کلاهبرداری حرفه ای که در پوشش فروش آپارتمان های در حال ساخت، در حدود ۱۴۰ میلیارد ریال از شهروندان اراکی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰ 03 January 2021



به گزارش تابناک مرکزی، سردار "حسن مفخمی شهرستانی" افزود: با اعلام گزارش هایی از کلاهبرداری صورت گرفته از چند شهروند اراکی، با تشکیل یک کارگروه ویژه موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی اظهار داشت:در تحقيقات اوليه كارآگاهان مشخص كه این فرد کلاهبردار با جلب اعتماد تعدادی از شهروندان و معرفی خود به عنوان فردي که در امر ساخت و ساز مجتمع های آپارتمانی فعاليت مي كند، با تنظیم قولنامه های صوری، تعدادی آپارتمان درحال ساخت را در یکی از شهرک های مسکونی شهرستان اراک پیش فروش کرده و با فروش هر واحد آپارتمانی به چندین نفر، مبلغ ۱۴۰میلیارد ریال از خریدان دریافت کرده و متواري شده است.
این مقام ارشد انتظامی گفت: با شناسایی هویت این فرد و با استعلام های صورت گرفته از سوی كارآگاهان پليس آگاهي مشخص شد که او دارای چندین فقره سوابق مختلف کیفری از قبیل جعل ، کلاهبرداري ، فروش مال غير ، محکوميت مالي ، سرقت اتومبيل و ... است.
سردار مفخمی شهرستانی با اشاره به متواری بودن و تحت تعقیب قرار داشتن این کلاهبردار حرفه ای یادآورشد: کارآگاهان پلیس استان سرانجام با تلاش های شبانه روزی و انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی مناسب، در نهایت موفق به شناسایی محل اختفای این فرد در شهرستان بندرعباس شدند.
این مقام مسئول افزود: مأموران پس از اخذ نیابت قضائی،در عملیاتی، متهم را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی استان مرکزی منتقل کردند.
سردار مفخمی شهرستانی در پایان با تأکید بر مراقبت شهروندان در انجام هر گونه داد و ستد ادامه داد: متهم دربازجویی های تخصصی و فنی کارآگاهان به ۱۱ فقره کلاهبرداری به ارزش تقریبی ۱۴۰ میلیارد ریال در پوشش پیش فروش هریک از واحدهای آپارتمانی به چندین نفر از شهروندان اعتراف کرد و در نهایت با تکمیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار