رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شاخص کیفیت هوای اراک و شازند روز شنبه برای هفتمین روز متوالی در شرایط ناسالم قرار دارد.
کد خبر: ۹۲۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸ 02 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی " علیرضا محرابیان" افزود: بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، شاخص کیفیت هوای کلانشهر اراک در ۲۴ ساعت گذشته به۱۲۷ رسیده که بیانگر وضعیت هوای ناسالم برای گروه های حساس است و شاخص لحظه‌ای نیز برای این شهر در ساعت ۱۱ امروز (شنبه) به ۱۵۲ بوده است که نشانگر وضعیت ناسالم هوا برای همه گروه‌ها است.
وی یادآورشد: ایستگاه شازند به‌دلیل نبود راهبری و کالیبراسیون ، بدون دیتای معتبر قابل انتشار میباشد که راهبری و نگهداری این ایستگاه برعهده شهرداری و شورای شهر است.
رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: شاخص کیفیت هوای در ۲۴ ساعت گذشته روستای شازند شهرستان شازند به ۱۵۱ رسیده که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای همه گروه‌ها است و به صورت لحظه‌ای نیز امروز شاخص ۱۵۶ برای این شهرستان ثبت شده که وضعیت نامطلوب برای سلامت را شامل می‌شود.
لازم بذکر است نظر به بررسی های بعمل آمده تا پایان هفته امکان انباشت آلاینده ها و ضعیت ناسالم برای تمامی گروهها وجود خواهد داشت بنابراین از عموم مردم به خصوص گروه های حساس مانند، بیماران قلبی، ریوی، زنان باردار، سالمندان، کودکان، بیماران مبتلا به دیابت و آسم، توصیه میشود که تا حد امکان از تردد در فضای آزاد اجتناب کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار