رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خمین از واگذاری حمام لکان با کاربری مجموعه گردشگری خبر داد.
کد خبر: ۹۲۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲ 30 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی ، علی مشهدی افزود: حمام تاریخی و ثبت ملی شده روستای لکان شهرستان خمین در قالب تفاهم‌نامه بلندمدت با هدف حفظ و احیای بنای مذکور و همچنین تبدیل این اثر تاریخی به مجموعه گردشگری با نظارت مستقیم اداره کل میراث‌فرهنگی به دهیاری و شورای شهر واگذار می‌شود.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین یادآورشد: بناي تاريخي حمام لکان متعلق به دوره قاجاریه است و به دليل ارزشهاي معماري و تاريخي و داشتن ويژگيهای منحصر به فرد در تاريخ۵۸/۱۲/۲۰واجد ارزش تاريخی شناخته شد و با شماره
۱۸۰۲۸ در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.
مشهدی افزود: این حمام در دو مرحله سال ۹۲ و سال ۹۴ توسط اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مورد مرمت و مقاوم‌سازی قرار گرفته است و این واگذاری با هدف حفاظت و احیاء هر چه بیشتر بنا انجام خواهد شد.
او با بیان اینکه اولویت اصلی در واگذاری‌ها، حفظ شانیت اماکن تاریخی و فرهنگی است، گفت: مكان مناسب اين روستا و قرار داشتن اين حمام در مسیر گردشگری محور شازند- خمین- محلات و دسترسی مناسب به راه‌های ارتباطي، طبيعت بكر و زيبای منطقه و ... ارزش سرمايه‌گذاری در اين حمام تاريخی دو چندان کرده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان خمین افزود: ایجاد اشتغال پایدار در روستای مذکور، جذب گردشگر و تشویق اهالی در تاسیس اقامتگاه‌های بوم‌گردی و تبدیل این روستا به روستای هدف گردشگری، توسعه و مهاجرت معکوس از اهداف این اداره کل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار