معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بحث چالش برانگیز داروهای خاص پیوندی و بیماران سرطانی مسئله کشوری می باشد، اما با تمام اقتدار در پی حل این مشکل هستیم.
کد خبر: ۹۲۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶ 30 December 2020

 


به گزارش تابناک مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان در نشست خبری ویدئو کنفرانسی با اصحاب رسانه، افزود: در دو سال گذشته و با تغییر ریاست دانشگاه، اقدامات خوبی برای ارتقاء این معاونت و همچنین نظارت بر کارخانجات داروسازی و تهیه غذا صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: در بحث طب سنتی و مکمل ها نیز از جمله دانشگاه  های برتر علوم پزشکی تیپ ۲ در کشور هستیم و در این زمینه ها نیز برنامه ریزی ها و تلاش های خوبی توسط همه همکاران صورت گرفته است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: علاوه بر تمامی مراکز طب سنتی اراک و استان مرکزی، کارخانجات و مراکز مرتبط با طب سنتی استان قم نیز تحت نظر معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک هستند.
وی اضافه کرد: همچنین تاسیس دواکده و سلامتکده در این معاونت مطرح است که امید می رود با تاسیس و فعالیت این دو مرکز بتوانیم بر تأمین داروها و مواد گیاهی نظارت بیشتری داشته و از عرضه مواد و داروهای گیاهی قاچاق و غیرقانونی جلوگیری کنیم.
دکتر علیمرادیان ادامه داد: نظارت بر فرآورده های غذایی و دارویی تولیدی در استان بیشتر از گذشته صورت گرفته است، همچنین شاهد کاهش نمک و چربی در فرآورده‌های غذایی استان بودیم.
وی یادآورشد: طرح نشانه گذاری و لیبل استاندارد، پیگیری اخذiso17025، از دیگر اقدامات مهم این حوزه بود و همچنین آزمایش در زمینه اینکه نان تولیدی استان عاری از ماده سرطان‌زای بلانکیت است، که بعد از تبریز، دومین دانشگاه در این زمینه بودیم.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بحث تامین دارو و رسیدگی به تخلفات موجود یکی از دغدغه های اصلی ماست، به همین منظور افزایش ساعات کاری این حوزه را انجام داده ایم، بنابراین شهروندان می‌توانند در ساعات غیر اداری با شماره ۰۹۱۸۸۹۳۹۳۹۵ در تماس به منظور کمبودها و مشکلات دارویی باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار