نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: ملت ایران در یوم‌الله ۹ دی نشان داد که بنیان کشور آسیب‌پذیر نیست.
کد خبر: ۹۲۸۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹ 29 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در کلاس درس اخلاق مدیران با اشاره به اینکه ملت ایران با حضور بصیرانه و معنادار خودشان در یوم‌الله ۹ دی تمام نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند افزود:ملت ایران مسیر انقلاب اسلامی را از انحراف نجات داد.
وی با بیان اینکه دهه بصیرت دهه میثاق با ولایت است یادآورشد: مناسبت‌هایی که در این دهه و این ماه وجود دارد بسیار ارزشمند و سرنوشت‌ساز است و درس‌های بسیاری در آن نهفته است.
آیت الله دری نجف‌آبادی افزود: ملت ایران با حضور بصیرانه و معنادار خودشان در یوم‌الله ۹ دی تمام نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند و مسیر انقلاب اسلامی را از انحراف نجات داد و امید آمریکائی‌ها را ناامید کرد.
وی اظهارداشت: یوم‌الله ۹ دی بار دیگر نشان داد ولایت یک نیاز حیاتی برای انسان است و همانند چراغی پرفروغ، راه و مسیر را نشان می‌دهد و در واقع ولایت حقیقتی انکارناپذیر و وسیله قرب الی الله است که باید موردتوجه قرار گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تأکید کرد: ملت ایران با هوشمندی و بصیرتی که در یوم‌الله ۹ دی از خود نشان دادند علاوه بر اینکه توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان را نقش برآب کردند وحدت و امنیت ملی را برای سال ها در کشور به ارمغان آوردند.
وی با بیان اینکه در حوادث سال ۸۸ عده ای در داخل به دنبال فرقه سازی و دسته بندی مردم بودند، افزود: آمریکائی ها هم از این فرصت سوء استفاده کردند و به وضوح توطئه های آمریکائی را به ملت اثبات کرد و نشان داد آمریکائی ها به دنبال براندازی نظام اسلامی هستند و از هیچ فرصتی برای رسیدن به اهداف شوم و پلید خود دریغ نخواهند کرد.
وی اضافه کرد: افرادی که امروز در سیاست های کلان آمریکا و دولت ایالات‌متحده نقش دارند یک سابقه طولانی و بالایی در وحشی‌گری و دیوانه گری دارند و در واقع این افراد ماهیت پلید آمریکائی را نشان می دهند.
وی با اشاره به توطئه های ۴۰ ساله آمریکا علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران گفت: در سال های گذشته منظور آمریکائی ها از اصلاح در نظام جمهوری اسلامی براندازی و استحاله نظام بود که در این راستا فتنه ۸۸ را رقم زدند و ملت ایران با هوشمندی و بصیرتی که داشتند توانستند این توطئه شوم را خنثی کنند.
امام جمعه اراک با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه گفت: شاخصه‌های سیره حضرت زهرا(س) بسیار باعظمت و سیره این بانوی بزرگ اسلام بسیار ارزشمند است و حاوی درس‌های فراوانی است و امروز فاطمه زهرا(س) الگوی جامع و کامل دنیای اسلام و جامعه بشریت است که در همه ابعاد دارای کارآمدی است.
وی افزود: فاطمه زهرا(س) قرآن ناطق است و این مسئله در حدیث ثقلین آمده است بنابراین توسل به این بانوی بزرگ اسلام باید موردتوجه باشد چراکه انقلاب اسلامی، انقلاب فاطمی(س) و حسینی(ع) است و توسل به این بانوی بزرگ همواره در طول تاریخ راهگشا بوده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی یادآورشد: ملت ایران در طول تاریخ همواره نشان داده به دنبال کسب ارزش‌های الهی و معنوی است بنابراین بهترین الگوی ملت حضرت زهرا(س) است که حیات و ممات بشریت را می‌تواند تعیین کند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: توطئه ها و نقشه های آمریکائی ها در طول تاریخ انقلاب نشان دهنده این است که نباید چشم به بیگانگان داشته باشیم و نمی توان به دشمنان قسم خورده اعتماد کنیم.
وی ادامه داد: مهمترین درسی که فتنه سال ۸۸ و یوم الله ۹ دی می تواند داشته باشد این است که برای عبور از مشکلات تنها باید بر روی مسئله قوی شدن از درون و خودکفایی در همه ابعاد تمرکز کنیم.
وی با اشاره به اینکه هتک حرمت در سال ۸۸ به عاشورا و ارزش های اسلامی جنایت بزرگ فتنه گران در تاریخ اسلام است، افزود: فتنه گران علاوه بر اینکه به شکاف داخلی در کشور ایجاد کردند دشمنان را امیدوار به ضربه زدن کردند و این گناهی نابخشودنی است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: فتنه گران سال ۸۸ در طی این ۱۲ سال علاوه بر اینکه اشتباهات خود را جبران نکردند و از ملت ایران بابت اشتباهات و خیانت های خود عذرخواهی نکردند امروز طلبکار نظام اسلامی هم هستند و این غیر قابل قبول است.
وی با بیان اینکه امروز دشمنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به اتحاد و انسجام داخلی سوء استفاده می کنند،گفت:در همین راستا ایجاد شکاف داخلی را در دستور کار خود گذاشته اند بنابراین حفظ وحدت و تقویت انسجام داخلی اولویت مهم در کشور محسوب می شود.
دری نجف آبادی با اشاره به مشکلات کمبود برخی از کالاها گفت: اگر امروز در برخی از کالاها مشکل کمبود وجود دارد تنها راه عبور از این مشکل اصلاح الگوی مصرف است چراکه به طور مثال مصرف بیش از اندازه روغن در کشور به یک معضل بزرگ تبدیل شده و امروز بیش از اندازه تولید داخل روغن مصرف می شود و این معضل باید اصلاح شود.
وی افزود: مشکلات داخلی با وابستگی به بیگانگان علاوه بر اینکه حل نخواهد شد بلکه بیشتر هم می شود بنابراین تنها راه عبور از مشکلات خودکفایی و استقلال همه جانبه است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: اگر امروز از ظرفیت ها و گنج های باعظمتی که در اطراف ما وجود دارد استفاده کنیم قطعا می توان تهدیدات را به فرصت های بزرگ تبدیل کرد بنابراین کار مفید برای رونق و جهش تولید یک نیاز حیاتی برای کشور محسوب می شود و همه باید به آن توجه داشته باشند.
وی اظهارداشت: خودکفایی در بسیاری از عرصه ها همچون دفاعی و صنایع موشکی نشان دهنده توان جوانان ایرانی است و قطعا اگر در برخی از عرصه ها همت ها و اراده های جوانان به کارگیری شود شکوفایی های بزرگ حاصل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار