مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: به مناسبت سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بیش از ۴۲ برنامه فرهنگی و هنری در سطح استان پیش بینی شده است که از دهم تا ۱۷ دیماه برگزار می شود.
کد خبر: ۹۲۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹ 28 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام و المسلمین عباس دانشی افزود : سردار سلیمانی سردار نامدار و بین المللی مقاومت است و همه ما وظیفه داریم نسبت او دین خودمان را ادا کنیم.
وی با اشاره به شخصیت کم نظیر سردار سلیمانی گفت: نباید به برگزاری چند تا برنامه درباره سردار سلیمانی اکتفا کنیم بلکه نیاز است فرهنگ سلیمانی را با عنوان مکتب سلیمانی در کشور نهادینه کنیم .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه باید تلاش کرد تا نسل جوان و نوجوان در مسیر فرهنگ سلیمانی حرکت کنند گفت: مکتب و فرهنگ سلیمانی برگرفته از رفتار و منش و کلام او همچون ، ما ملت امام حسینیم، ما ملت شهادتیم ، ما مرد میدانیم است که باید در جامعه نهادینه شود .
وی گفت : ولایت مداری، بصیرت، ادب و اخلاق ، اخلاص در عمل، تقوا و پرهیزگاری ، صداقت ، متانت ، گذشت ، شهامت و شجاعت ، توکل بخدا ، مدیریت جهادی ، دشمن ستیزی ، دفاع از مظلوم و تکیه به توان نیروی خودی از جمله صفات بارز این شخصیت کم نظیر است که باید مورد توجه همگان بویژه نسل جوان قرار گیرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: آنچه در رفتار ، گفتار و عمل سردار سلیمانی به ما رسیده حقیقت های گمشده امروز بشر است که باید مورد توجه قرار گیرد .
این مقام مسئول اظهارداشت: همه وظیفه داریم تا با تلاش و همت لازم فرهنگ سلیمانی که برگرفته از فرهنگ و سیره اهلبیت عصمت و طهارت(ع) است را برای نسل امروز و آینده منعکس کنیم.
حجت الاسلام دانشی، پویش کتابخوانی سلیمانی عزیز در استان با همکاری پاتوق کتاب اراک ، شعر خوانی در فضای مجازی و اسکای روم با همکاری انجمن های ادبی استان، اجرای نمایش صحنه ای (سبابه نشین) با موضوع شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و اعزام این گروه به جشنواره سردار آسمانی ها در استان کرمان با همکاری انجمن نمایش استان را از جمله برنامه های این اداره کل برشمرد.
وی اجرا و پخش سرودهای انقلابی و حماسی مرتبط با شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی در فضای عمومی و مجازی با همکاری کانونهای فرهنگی هنری مساجد و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، تولید پوستر و پرتره از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و انتشار آن به صورت نمایشگاه در فضای مجازی با همکاری انجمن هنرهای تجسمی استان را از جمله برنامه های این اداره کل اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار