نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:جوانان باید با درک عمیق مکتب فکری شهید سلیمانی راهش را با قوت ادامه دهند.
کد خبر: ۹۲۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰ 25 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه های نماز جمعه اراک با بیان اینکه مکتب فکری شهید سلیمانی دفاع از مظلوم، پیروی از ولایت فقیه و حرکت در مسیر حق و عدالت است افزود: راه این شهید بزرگوار باید با قوت دنبال شود.
وی با بیان اینکه شهدای نظام اسلامی با الگو گیری از مکتب عاشورا گنجینه ارزشمندی از درس آزادی و آزادگی، صبر، استقامت، غیرت و مردانگی، اخلاص و خدمتگزاری را ارایه دادند یادآورشد: تمامی اقشار وظیفه دارند با همه وجود برای سنگرهای مقدس اسلام فداکاری کنند.
امام جمعه اراک با بیان اینکه هر سربازی که در این مسیر خونش تقدیم می‌شود، سرباز دیگر پرچم را بر دوش می‌کشد افزود: اسرائیل و دیگر دشمنان اسلام برای ضربه زدن به اسلام برنامه‌ریزی کرده‌اند اما، باید بدانند که همواره حق پیروز است.
وی با اشاره به چهلمین روز از شهادت دانشمند گرانقدر شهید فخری ‌زاده ادامه داد: این بزرگوار یکی از بهترین الگوها برای جوانان غیرتمند ایران اسلامی است که باید راهش با قدرت تمام دنبال شود.
وی با تبریک میلاد حضرت مسیح (ع)، گفت: رهروان تمامی ادیان الهی برحق هستند و نام حضرت عیسی (ع) بارها در قرآن کریم آمده است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یادآورشد: انتظار می‌رود مسیحیان در مسیر حق و دفاع از مظلوم قدم بردارند و اجازه ندهند پادشاهان و اربابان دنیا به حقوق ملت‌ها ظلم کنند.
امام جمعه اراک افزود: انتظار می رود مردم در دهه بصیرت(نهم تا ۱۹ دی‌ماه )بیش از پیش در مسیر دفاع از ولایت قدم بردارند و توطئه های دشمنان را شناسایی کنند و همواره هوشیار باشند.
وی با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه گفت:به‌دلیل شرایط کرونا محدودیت‌هایی در برگزاری آیین‌های این ایام وجود دارد اما،همه به‌ویژه بخش‌های فرهنگی باید تلاش کنند تا برنامه های مناسبی در این زمینه اجرا شود چراکه حضرت فاطمه زهرا (س) بزرگترین الگو برای بشریت پس از حضرت محمد (ص) و حضرت علی (ع) است که همه افراد جامعه به‌ویژه زنان باید از ایشان الگوگیری کنند.
آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه دنیای غرب مقام زن را به ابتذال کشانده است ادامه داد: زنان ایران اسلامی باید هوشیار باشند و همواره درس زندگی را در بخش‌های مختلف انسانیت، معرفت، ولایتمداری، همسرداری و فرزندداری از مکتب حضرت زهرا (س) بیاموزند.
وی با تبریک روز پرستار و تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی کادر بهداشت اضافه کرد: نیاز است مردم همچنان مراقبت های بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند و پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند، اقدامات خوبی در زمینه واکسن در کشور انجام شده اما شاید به این زودی در دسترس قرار نگیرد و نیاز است مردم همچنان در مقابل این بیماری دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار