مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال پاییز امسال در نهالستان اراک کشت شد.
کد خبر: ۹۲۶۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴ 24 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،«عبدالحسین محمدی» افزود: بذرها و قلمه‌گونه‌های درختی و درختچه مناسب برای جنگل‌کاری ،زراعت چوب، فضای سبز داخل شهرها،واحدهای صنعتی و تولیدی، پارک‌های جنگلی و شهری و حاشیه جاده‌ها پاییز امسال در سطح پنج هکتار از نهالستان اراک کشت شده است.
وی ادامه داد: اقاقیا، زبان گنجشک، افرا، سنجد، ارغوان، داغداغان، سروخمره ای، صنوبر، کاج سیاه، کبوده، زرشک زینتی، بادام کوهی، ارژن و تنگرس از جمله نهال‌های کشت شده در نهالستان اراک است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی یادآورشد: یک میلیون اصله نهال از گونه‌های مرغوب و سازگار با شرایط آب و هوایی استان مرکزی برای تولید نهال مورد نیاز بخش جنگل‌کاری، توسعه فضای سبز و زراعت چوب استان در نهالستان اراک تولید می‌شود.
نهالستان اراک در سال ۱۳۶۲ در کیلومتر پنج جاده اراک به فرمهین در کنار پارک جنگلی شهید رجایی این شهرستان ایجاد شده است.
مساحت این نهالستان در حال حاضر ۲۷ هکتار و سطح مفید آن ۲۴ هکتار است.
ارتفاع نهالستان اراک از سطح دریا یک هزار و ۷۱۵ متر و میزان بارندگی ۳۳۱ میلیمتر است و بافت خاک نهالستان لومی رسی تا لومی شنی بودخ و منبع تامین آب آن یک حلقه چاه عمیق با دبی ۲۵ لیتر در ثانیه است.
تولید نهال در نهالستان برای کاشت نهال های تولیدی در عرصه های مانند جنگل‌کاری ، ایجاد پارک های جنگلی ، فضای سبز ، اجرای طرح ملی نهضت سبز ، اجرای طرح زراعت چوب، ایجاد فضای سبز حاشیه جاده ها ارکان مهم و از ماموریت‌های نهالستان اراک تعریف شده است.
استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار