مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: طرح یکپارچه‌سازی اطلاعات کشاورزی استان با هدف حرکت به سمت هوشمندسازی بخش کشاورزی از شهریور ماه امسال آغاز و تاکنون اطلاعات ۴۳ درصد از اراضی زراعی و باغی استان در سامانه سیاک ثبت شده است.
کد خبر: ۹۲۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸ 23 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی ، راشین پور متین با اشاره به ثبت دقیق اراضی کشاورزان و بهره‌برداران افزود: تعداد ۸۶ کارشناس مروج پهنه به صورت میدانی و با حضور در محل زمین‌های کشاورزی سطح استان مساحت و موقعیت زمین‌های کشاورزی هر بهره‌بردار را مشخص و ثبت و ضبط می‌کنند.
وی یادآورشد: در این طرح لایه‌های مختلف توصیفی شامل لایه‌های اطلاعات تولیدکننده، خاک، آب، تولیدات کشاورزی و هواشناسی ثبت خواهد شد.
پورمتین گفت: تاکنون ۳۲۸۰۰۰ هکتار در قالب ۲۰۵۰۰۰قطعه اراضی زراعی و باغی از سوی کارشناسان پهنه‌های کشاورزی در پایگاه مکانی اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی ثبت شده است و تا پایان امسال اطلاعات تمامی اراضی کشاورزی استان مرکزی در سامانه به ثبت خواهد رسید.
وی با بیان این که ثبت اطلاعات کشاورزی در سامانه سیاک گامی است در راستای پیشبرد دولت الکترونیک افزود: دسترسی سریع به آمار و اطلاعات اراضی و پهنه‌های کشاورزی وهوشمندسازی آنها ازمزایای ثبت اطلاعات دراین سامانه است.
وی ادامه داد:براساس این گزارش، استان مرکزی دارای ۷۵۰۰۰۰ هکتار اراضی قابل کشت دارد و مصوبه اجرایی طرح یکپارچه‌سازی اطلاعات کشاورزی استان از مرداد ماه سال جاری از سوی وزارت جهادکشاورزی به همه سازمان های جهادکشاورزی سراسرکشور ابلاغ شد که پس از برگزاری جلسات متعدد آموزشی برای کارشناسان مروج پهنه، کار اجرایی آن در استان استان مرکزی از شهریور ماه آغاز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار