نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: دشمنان با ترور دانشمندان ما نشان می دهند از رشد علمی کشور هراس دارند.
کد خبر: ۹۲۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ 04 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک با بیان اینکه ایران اسلامی تصمیم جدی در توسعه و رشد داردو از این پس با تلاش مضاعف در این وادی گام برمی‌دارد افزود: ایران اسلامی همواره باصلابت و مقتدر است و جوانان این مرز و بوم پرچم علمی شهید فخری زاده را لا نگه می‌دارند و به دشمنان ثابت خواهند کرد که ترور و توطئه بر اراده آنان اثری ندارد.
وی با بیان اینکه شهید فخری زاده سرمایه‌ ارزشمند علمی کشور بود یادآورشد: این شهید ارزشمند در حیات با برکتش همواره الگویی از وفاداری به ولایت، امامت و ملت را ارایه کرد و منشاء خدمات زیادی برای جامعه شد.
امام جمعه اراک با بیان اینکه این شخصیت علمی پژوهشگران و دانشمندان زیادی را در دامانش پرورش داده که راهش را با افتخار دنبال خواهند کرد افزود: ایران اسلامی در سایه تلاش فرزندان برومند و متعهدش جهاد علمی را در صدر امور قرار داده و گام‌های استوار در این راه بر می‌دارد.
وی با بیان اینکه تلاش برای رشد علمی کشور از راهبردهای کلان ترسیم شده است گفت: سراسر ایران اسلامی باید دانشگاه پیشرو در علم، جهاد، اخلاق و اجتهاد باشد.
آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه دکتر فخری زاده در تولید واکسن ایرانی کرونا و کیت‌های تشخیصی این بیماری پیشقدم بود افزود: امروز سایر پژوهشگران راهش را با اقتدار ادامه خواهند داد و به دشمنان ثابت خواهند کرد که ترور ، تحریم و توطئه‌هادر ادامه راه شهیدان و آرمان‌های نظام اسلامی خللی ایجاد نمی‌کند.
وی با بیان اینکه شهید فخری زاده در شب سالگرد شهید شهریاری به دست جنایتکاران تروریست شربت شهادت را نوشید یادآورشد: نباید خون پاک او هدر رود ، همه دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور تکلیف دارند با قدرت پاسخ این خشونت ضد انسانی و ضد بشریت را دهند.
آیت‌الله دری نجف آبادی بااشاره به اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است گفت:باید تلاش شود تا در یک برنامه زمان بندی مشخص، وابستگی کشور به نفت خارج شود،همچنین کاهش هزینه‌ها و ریخت و پاش‌های غیرضروری، افزایش تولیدات داخلی و کوچک شدن دولت به معنای واقعی، از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: کشور و استان مرکزی ظرفیت‌ها ی زیاد و بالقوه‌ای دارد که باید بارور و در مسیر اشتغالزایی و تولید ثروت به درستی از ان‌ها استفاده شود.
امام جمعه اراک با بیان اینکه رعایت و توجه اکثریت مردم استان مرکزی در ۲ هفته گذشته موجب شد که شرایط استان در شیوع کووید ۱۹ از وضعیت قرمز به نارنجی تبدیل شود اظهارداشت: اگرچه مقداری زبانه‌های بیماری در استان مرکزی فروکش کرده و وضعیت نارنجی کرونا حکمفرماست اما این شرایط به معنای پایان بیماری نیست و کوچکترین سهل‌انگاری می‌تواند بحرانی سخت‌تر را رقم بزند و همه باید به این مهم توجه کنند.
وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از اجتماعات و زدن ماسک تکلیف هر ایرانی متعهد است افزود: همه باید به این دستورات پایبند باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار