معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۱۹۷ میلیون دلار انواع کالای مورد نیاز خطوط تولیدی واحدهای صنعتی این استان در سال جهش تولید تامین و به این استان وارد شد.
کد خبر: ۹۲۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷ 03 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی ، جعفر اصغری ، با اعلام این خبرافزود: کالاهای وارداتی استان مرکزی از ۴۳ کشور جهان از جمله چین، ترکیه، امارات، هند وارد شده‌ که بیشتر آن تجهیزات و سازه‌های فنی و مواد اولیه خطوط تولید بوده‌ است.
وی، وزن کالاهای وارداتی به استان مرکزی را ۷۹ هزار تن اعلام کرد و گفت: واردات انواع کالا با نظارت مستقیم سازمان صمت انجام می‌شود و از نمونه کالاها و مواد اولیه‌ای که مشابه داخلی آن‌ها وجود دارد، جلوگیری می‌شود.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ثبت سفارش کالاهای وارداتی را پنج هزار و ۸۱ سفارش به ارزش تقریبی ۹۵۵ میلیون یورو برشمرد وافزود: چهار هزار و ۶۲۴ مورد به ارزش ۹۰۶ میلیون یورو عملیاتی شده است.
اصغری میزان صادرات استان مرکزی ۴۳۱ میلیون دلار ذکرکرد و گفت: شمش آلومینیوم، آب معدنی، مواد شیمیایی، انواع شیشه، مصنوعات ریخته‌گری، الیاف پلی‌استر، میلگرد آجدار، گل و گیاه، پلی‌اتیلن و لبنیات از مهمترین کالاهای صادراتی استان مرکزی در سال جاری بوده‌ است.

۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند که بیش از ۳۰۰ واحد آن فعالیت صادراتی دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار