فرمانده انتظامی استان از کشف ۵ تن و ۵۶۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر و افزايش ۱۲ درصدي اين كشفيات نسبت به مدت مشابه سال قبل در عملیات های ۸ ماهه نخست پلیس استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۰۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸ 30 November 2020



به گزارش تابناک مرکزی،سردار "حسن مفخمی شهرستانی" افزود: در تحقق هر چه بهتر پلیس پاسخگو، یکی از مهم ترین برنامه های عملیاتی پلیس استان در حوزه مبارزه اثربخش در حوزه مبارزه با مواد مخدر بازتعریف و برنامه ریزی شده است.
وی با اشاره به افزايش ۱۲ درصدي كشفيات مواد مخدر در ۸ ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت:در اين عمليات ها ۵ تن و ۵۶۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر و در حدود ۴۸ هزار عدد انواع قرص های روان گردان كشف شد.
فرمانده انتظامي استان مركزي اظهار داشت: در اين بازه زماني تعداد ۶۳ نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و ۱۳ باند فعال در زمینه قاچاق مخدر متلاشی و در حدود ۳میلیارد و ۱۱۰میلیون ریال وجه نقد در صحنه های عملیات های دستگیری از قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر کشف شده است.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اجرای يك هزار و ۷۷ طرح عملیاتی مبارزه با مواد مخدر از ابتدای سال جاری در استان اضافه کرد: ۴۲۸ طرح عملیاتی پاک سازی نقاط آلوده در شهرستان های استان، ۳۰۳طرح عملیاتی مربوط به کنترل محورهای مواصلاتی، ۱۶۵ طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و ۱۸۱ طرح با دیگر رویکردهای عملیاتی پلیس اجرا و در مجموع ۲ هزار و ۴۹۷ نفر تنها در اجرای این طرح ها دستگیر شده اند.
سردار مفخمی شهرستانی برخورد با خرده فروشان و معتادان مواد مخدر را يكي از محورهاي اصلي در رسیدگی به مطالبات مردمی اعلام کرد و گفت: در اين بازه زماني در مجموع تعداد ۷هزار و ۱۳۵نفر معتاد و يك هزار و ۵۳۳خرده فروش مواد مخدر دستگیر و برای برخورد قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

پايش ۱۸۹ مورد فعاليت فروشندگان مواد مخدر در فضاي مجازي

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اقدامات صورت گرفته درباره برخورد با خرید و فروش مواد مخدر در فضای مجازی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴پرونده در زمینه فعالیت فروشندگان مواد مخدر در فضای مجازی تشکیل شده و از این تعداد پرونده ها ۲۳ نفر دستگیر ، ۶ دستگاه خودرو و۲ دستگاه موتور سیکلت کشف شده است.

كشف ۵۸۷ کیلوگرم مواد مخدر توسط سگ های مواد یاب

سردار مفخمی شهرستانی به کشف ۵۸۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط سگ های مواد یاب از ابتدای سال جاری در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: این سگ ها به عنوان ابزار مهمی در مبارزه با مواد مخدر در قالب تیم هایی تخصصی در استان به کارگیری می شوند و در نقاطی که به عنوان مسیر عبور مواد مخدر از آن استفاده می شود، به کار گیری می شوند.
وی با قدردانی از همراهی بسیار خوب مردمی در شناسایی قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر ادامه داد: تا کنون یک هزار و ۵۱۶گزارش مردمی از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس گزارش شده که ۱۹۵ گزارش به تشکیل پرونده منجر شده که تنها طی چهار ماهه اخير ، ۱۸۷کیلوگرم انواع مواد مخدر در بررسی این گزارش هاي مردمي کشف و ۲۱۲ نفر نیز دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده اند.
فرمانده انتظامی استان اظهار داشت : در کنار اقدامات مقابله ای استان در مبارزه با مواد مخدر، نگاه آموزش بخش پلیس نیز نسبت به سال های گذشته بسیار توسعه داشته و کلاس های آموزشی و مهارت افزایی متعددی در طول سال برای اقشار مختلف اجتماع از سوی کارشناسان تخصصی پلیس برگزار شده كه با توجه به شيوع كرونا، محوريت اين فعاليت ها در حوزه فضاي مجازي اجرايي مي شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار