رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خیران حوزه سلامت در سنوات متوالی بازوی کمکی، یاریگر و حامی ما بوده و هستند و در ماه گذشته نزدیک به ۸۹۰ میلیون تومان دانشگاه علوم پزشکی اراک را در این بحران کرونا یاری کردند.
کد خبر: ۹۲۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲ 30 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود:انتظار ما این است که در این روزهای سخت خیران بیشتر از قبل در کنار ما باشند و با کمک های گرم خودشان، این سردی روزگار را کمتر کنند.
وی یادآورشد: در این مبارزه طاقت فرسا، مجموعه علوم پزشکی خود را در این میدان نبرد تنهاتر از ماه های نخست می بیند.
دکتر جمالیان افزود: در ماه های نخست شیوع این بیماری خوشبختانه همدلی و وفاق خوبی در استان شکل گرفته بود که به همین دلیل توانستیم تا حدودی این بیماری را با توجه به اینکه دومین استان درگیر کشور بودیم، تحت کنترل در بیاوریم، اما متاسفانه در ماه های اخیر عادی انگاری خاصی بین مردم و برخی مسئولان باعث شده مجموعه کادر بهداشت و درمان استان خود را در بیمارستان ها و مراکز درمانی تنها ببینند.
وی به قطب صنعت بودن در کشور و استقرار صنایع بزرگ و مادر تخصصی در اراک و استان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به این پتانسیل ها انتظارات زیادی از صنایع داشته و چشم امید به کمک های آنان داشتیم اما نه تنها برخی از آنها به کمک مدافعان سلامت نیامدند، بلکه برخی در این دوران حساس، بازار سیاه تشکیل داده و با جان هم استانی های خود معامله کردند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: در بعضی از استان ها مثل اصفهان صنایع کمک های شایانی از جمله در اختیار قرار دادن اکسیژن رایگان به مراکز درگیر کرونا انجام دادند، اما متاسفانه در استان مرکزی بعضی صنایع وجود و داشتن اکسیژن را انکار کردند.
وی تاکید کرد: یکی از درمان های اصلی برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اکسیژن درمانی است و مصارف اکسیژن در مراکز درمانی ما بسیار بالا رفته، به طوری که میزان مصرف حداقلی اکسیژن در مراکز سانتر معین کرونا، چهار الی پنج برابر ظرفیت قبلی افزایش داشته است.
دکتر جمالیان یادآورشد: در بیمارستان امیرالمومنین(ع) که قبلاً یک اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری داشته است، علیرغم افزایش ۴ برابری ظرفیت اکسیژن، در روزهایی که گنجایش بیمارستان تکمیل است کمبود اکسیژن به وفور به چشم می آید و مجبوریم از کپسول های اکسیژن استفاده کنیم.
وی افزود: مطمعنا اگر همدلی روزهای نخست شکل بگیرد، می توانیم بار دیگر این ویروس منحوس و زشت را شکست دهیم و به روزهای زیبا بازگردیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: صنایع در استان مرکزی، می توانند به عنوان بازوی کمکی و حمایتی، مجموعه علوم پزشکی را که در این روزها به دلیل افزایش بی سابقه هزینه ها و همچنین کاهش چشمگیر درآمدها با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند، چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ محصولات تولیدی مرتبط شان یاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار