در راستای مقابله با ویروس کرونا، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی همزمان با سراسر کشور در شهر اراک اجرا می شود.
کد خبر: ۹۱۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴ 28 November 2020


به گزارش تابناک مرکزی، کارشناس مسئول واحد بیماریهای مرکز بهداشت شهرستان اراک در گفتگو با خبرنگار ما گفت: از آنجا که کرونا ویروس درمان قطعی ندارد ،مهم ترین اقدام در مقابله با کرونا ویروس در کل دنیا و نه تنها در ایران قطع زنجیره و جلوگیری از انتشار این ویروس است.
دکتر بهروز رفیعی ادامه داد: در این راستا و به منظور قطع زنجیره ی این ویروس چند اقدام از جمله افزایش غربالگری و افزایش تست های سریعِ آزمایشگاهی در سه مرکز زینب کبری(س)،ارسطو و شهرک ولی عصر(عج) صورت می گیرد و مرکز چهارم نیز هفته آینده در خیابان هپکو افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای بیمار یابی در شهر اراک،اظهار داشت:خوشبختانه با ارائه آموزش های لازم آگاهی مردم در خصوص این بیماری افزایش یافته و طی آن صدا و سیما بابرنامه های آموزشی و ارائه زیرنویس در اکثر شبکه ها همچنین اطلاع رسانی در فضای مجازی و غیر مجازی اقدامات خوبی انجام شده است.
وی اعمال محدودیت در شهرها از جمله اراک را راهکار دیگری برای کنترل این بیماری عنوان کرد وافزود:این محدودیت قطعا می تواند موجب کاهش تجمع ها و دورهمی ها شود.
دکتر رفیعی یادآورشد: استراتژی بعدی برای مهار این ویروس رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام یکسری نکات ساده از جمله شستشوی مداوم دست ها،استفاده از ماسک و عدم حضور در مراسم و تجمعات می باشد.
کارشناس مسئول واحد بیماریهای مرکز بهداشت شهرستان اراک از اجرای طرح شهید سلیمانی همزمان با سراسر کشور در اراک خبر داد و توضیح داد:این طرح با همکاری وزارت بهداشت و بسیج بصورت کشوری برگزار می شود و با ارائه ی آموزش های لازم به نیروهای بسیجی همزمان با سراسر کشور از شنبه در اراک آغاز می شود.
دکتر رفیعی اظهار داشت: از آنجا که متاسفانه در شهر اراک آمار مبتلایان به کرونا همچنین تعداد بالای ناقلین بی علامت هم نگران کننده بود و نیز آمار مرگ و میر در شهر اراک که در مقطعی صفر بود متاسفانه با افزایش بالایی مواجه شد بنابراین اقدامات لازم در این راستا همچنان انجام می شود.
وی افزود:خوشبختانه کارکنان مرکز بهداشت اراک همچنان با جدیت در خط مقدم مبارزه با کرونا در حال فعالیت هستند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار