مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: براساس مصوبات کارگروه مخاطرات زیست محیطی مدیریت بحران استان و با توجه به ناقل بودن پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هرگونه تردد و نزدیک شده به تالاب میقان ممنوع می باشد.
کد خبر: ۹۱۸۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ 23 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی ، رضا میرزائی افزود: با توجه به گزارشات و پایش‌های صورت گرفته در تالاب میقان اراک مبنی بر تلفات پرندگان، چندین نمونه موجود در منطقه، نمونه برداری شده است و با تشکیل جلسات هماهنگی، تهمیدات لازم برای پیش بینی شرایط و اقدامات در نظرگرفته شده است.
وی با تاکید بر اینکه محیط بانان و کارشناسان محیط زیست کلیه شهرستان های استان در خصوص نحوه برخورد با لاشه ها آموزش های لازم را دیده اند و تجهیزات انفرادی و بهداشتی آنها نیز تامین و در اختیار شان قرار گرفته است یادآورشد: در پی پایشهای و گزارشات این چند روز خوشبختانه تلفات در حدی نیست که اقدام به جمع آوری لاشه ها در سطح وسیع شود شرایط کاملا تحت کنترل است و به دلیل حساسیت بالای موضوع، این بیماری به موقع اطلاع‌رسانی خواهد شد.
وی افزود: این تالاب تجربه تلخ شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را در سال ۹۵ دارد که بیش از ۲۴۰۰ لاشه پرنده از سطح تالاب جمع آوری شد، سال ۹۶ نیز این بیماری در کمین تالاب میقان و پرندگان بود که به خیر گذشت و در سال ۹۷ و ۹۸نیز هیچ موردی از وجود این بیماری دیده نشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان توصیه کرد مردم و گردشگران تا اطلاع ثانوی از حضور در تالاب میقان خودداری کرده و در صورتی که با لاشه پرنده مواجه شدند، از دست زدن به آن خودداری کرده و مراتب را به دامپزشکی و محیط زیست اعلام کنند تا دفن و امحای لاشه به صورت کاملاً بهداشتی توسط نیروهای آموزش دیده صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار