رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از شایع شدن اخبار کذب در فضای مجازی و کلاهبرداری های مختلف با عناوین مختلف در دوران شیوع کرونا هشدار داد.
کد خبر: ۹۱۸۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸ 21 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: به تازگی برخی افراد سودجو و کلاهبردار با روش متقلبانه با انتشار خبر و لینک‌های جعلی در فضای مجازی با موضوع "مجوز پلیس راهور به اساتید و پزشکان در ساعت محدودیت عبور و مرور" سعی در اخذ اطلاعات پزشکان به طرز غیرقانونی و با اهداف نامعلومی دارند.
وی یادآورشد:با پیگیری هایی که با پلیس راهور صورت گرفت، کذب بودن این موضوع از سوی نیروی انتظامی و پلیس راهور تایید شد پس بنابراین به رعایت نکات ایمنی از سوی ارگان های امنیتی تاکید شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین به اساتید و پزشکان توصیه کرد به هیچ وجه به چنین اخبار واهی توجه نکنند و اطلاعات شخصی و سازمانی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.
وی بااشاره به اینکه اپیدمی کرونا و همه گیری این بیماری بستر را برای بسیاری از سودجویان و کلاهبرداران فراهم کرده است ادامه داد: به همین دلیل اکیداً توصیه می شود، شهروندان ، اخبار صحیح و درست را تنها از شبکه ها و سایت های موثق دنبال کنند و به خبرهای جعلی منتشر شده در فضاهای مجازی و سایت های متقلب توجهی نداشته باشند.
دکتر جمالیان افزود: امید می رود مردم در اجرای محدودیت های کرونایی که به اجرا درآمده، مجموعه علوم پزشکی را حمایت و با اجرای کامل آن مدافعان خسته و ناتوان سلامت را یاری و مشکل دیگری بر دوش آنها نگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار