رییس مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری گفت: با تکمیل ظرفیت این بیمارستان، بیماران کرونایی در صف انتظار پذیرش و بستری قرار دارند.
کد خبر: ۹۱۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵ 17 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر آذین احمری در گفتگوی تلفنی با برنامه تلویزیونی بامداد آفتاب، افزود: طی دو هفته گذشته کل ظرفیت بیمارستان آیت الله خوانساری یعنی ۱۰۰ تخت بستری عادی و ۳۰ تخت آی سی یو اختصاص به بیماران کرونایی یافت که امروز متاسفانه تمامی ظرفیت‌های این بیمارستان تکمیل شده است و همچنان سایر بیماران در صف انتظار پذیرش و بستری قرار داشته، اما امکانات ما جوابگو نمی باشد.
وی یادآورشد: در موج سوم علاوه بر شیوع گسترده این ویروس شاهد هستیم که رنج سنی مبتلایان پایین‌تر آمده و افراد جوان بیشتری بستری شده و در بخش‌های ویژه نیز این افراد بستری می‌شوند و متاسفانه بعضی از این بیماران جان خود را از دست می‌دهند.
رییس مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری هشدار داد: به صورت میانگین روزانه آمار متوفیان بیمارستان آیت الله خوانساری از یک تا سه بیمار متفاوت است، بیماران در بخش های ویژه با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند و خانواده هایشان با از دست دادن آنها داغدار می شوند.
وی تاکید کرد: سونامی کرونا در خانواده ها در حال چرخش است و با ابتلای یک عضو از خانواده تمامی اعضا مبتلا شده در واقع سهل انگاری یک نفر باعث قربانی شدن سایر افراد می شود و افراد مختلف یک خانواده سیستم‌های ایمنی متفاوتی دارند، گاهاً خیلی از این افراد سالمند بوده و دارای بیماری های زمینه می باشند و جزو گروه های پرخطر محسوب می شوند.
دکتر احمدی با اشاره به سرد شدن هوا و شروع بی سابقه این بیماری نسبت به موج اول، افزود: با توجه به برودت هوا، امکان تهویه هوا در فضاهای سربسته کاهش یافته و باعث گسترش بیش از پیش این بیماری می شود، بنابراین باید از تجمعات پرهیز شود.
رییس مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری یادآورشد: مردم کمی بیندیشند، مراسم‌هایی که برگزار می کنند، مهمانی هایی که شرکت می کنند، باشگاه های ورزشی که در آنها حضور می یابند خریدهای غیر ضروری که انجام می‌دهند و در صف های انتظار تجمع تشکیل می دهند آیا آن قدر ضروری بوده و ارزش دارد که جان خود و اطرافیان را به خطر بیاندازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار