معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت:کارگاه چلنگری و مسگری سنتی رشته فراموش شده اراک در منزل قنبری راه اندازی شد.
کد خبر: ۹۱۷۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 17 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،قاسم کاظمی افزود:تجهیز و احیاء کارگاه مس گری سنتی با حمایت و پشتیبانی معاونت صنایع دستی در منزل قنبری انجام شد و این کارگاه فعالیت خودرا آغاز کرد.

وی یادآورشد:خانه صنایع دستی ؛کارگاه و فروشگاه دائمی با هدف عرضه محصولات کیفی در اراک ایجاد و بنای این فروشگاه که به خانه قنبری شهرت دارد توسط اداره کل میرات فرهنگی؛گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی مرمت و بازسازی شده و با کاربری کارگاه تولید و عرضه صنایع دستی با وسعت ۳۰۰ مترمربع با زیربنای ۲۰۰ متر و ۹غرفه به هنرمندان واگذارشده است.

وی گفت:با تلاش های صورت گرفته؛خانه صنایع دستی شهرستان اراک دوباره راه اندازی شد و به زودی شاهد احیای بسیاری از رشته های منسوخ شده خواهیم بود.

کاظمی افزود:صنایع دستی باید در عمق و بطن زندگی مردم باشد و شیوه تولید و عرضه آن نباید تنها جنبه تزئینی داشته باشد بلکه باید با پاسخگوی نیازهای زندگی و عجین با خواسته های ملموس مردم شود.

معاون صنایع دستی استان مرکزی افزود:مطالعه؛تحقیق؛پژوهش؛نمونه سازی محصولات صنایع دستی متناسب با سلیقه بازارمصرف در راستای کاربردی کردن آثار صنایع دستی و تجاری سازی آن از اولویت های این معاونت در سال جهش تولید است.

او با تاکید بر این که رشته چلنگری بیشتر در زندگی گذشته و روستایی کاربرد داشته است گفت:هدف از راه اندازی دوباره این رشته کاربردی کردن آن در زندگی شهری ؛آموزش و آشنایی نسل جدید با این رشته است.

معاون صنایع دستی استان مرکزی اضافه کرد:سایر رشته های صنایع دستی نیزدر صورت بی توجهی و آسیب شناسی نشدن؛به دلیل نداشتن بازار مناسب در معرض فراموشی قرارمیگیرند ونیاز است راهبرد حمایتی برای آن ها ترسیم و اجرا شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار