رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شهرداری اراک قول تامین مخزن اکسیژن برای بیمارستان امیرالمومنین(ع) را داده بود وهم اکنون بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان آماده بهره‌برداری و در انتظار تامین مخزن اکسیژن است.
کد خبر: ۹۱۶۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱ 15 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،دکتر سید محمد جمالیان در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی افزود: در حال حاضر ۲۰ تخت ICU برای بیمارستان امیرالمومنین(ع) در نظر گرفته شده است که به دلیل کمبود اکسیژن نمی‌توان آنها را به بهره‌برداری رساند.
وی با بیان اینکه با سردتر شدن هوا و بسته شدن پنجره ها، تهویه مناسب می تواند در کاهش تعداد مبتلایان تاثیر گذار باشد یادآورشد: باید به موضوع تهویه و سالم و استاندارد بودن آن در منازل و دیگر اماکن بیش از پیش اهمیت داد، چراکه کاهش یا افزایش ابتلا در روزها و ماه های اخیر به تهویه اماکن، بستگی دارد.
وی اظهار داشت: به طور مثال اگر در یک جمع ۱۵ نفره و فضای بدون تهویه، یک نفر حتی با داشتن ماسک و حتی رعایت فاصله، صحبت کند، پس از یک ساعت، هفت نفر از این جمع به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، اما اگر تهویه در آن مکان مناسب بوده و هوا در فضا به شکل صحیحی در گردش باشد، خطر ابتلا به یک نفر کاهش می‌یابد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: هوا رو به سردی است و بسته شدن پنجره ها درد سر ساز خواهد شد.
وی افزود: در اماکنی مانند ادارات، رستوران ها، آزمایشگاه ها و داروخانه ها و غیره که خدمات مختلفی به مردم ارائه می کنند، پنجره ها باید باز بوده و دارای سیستم تهویه مناسب باشند که در غیر اینصورت مردم و مراجعین به این اماکن باید با خودداری از تجمع در محیط داخلی، بیرون از این اماکن در انتظار خلوت تر شدن و رفتن به داخل باشند.
دکتر جمالیان یادآور شد: باز گذاشتن پنجره ها قطعا در بالا رفتن مصرف انرژی تاثیر خواهد گذاشت، اما زمانیکه پای جان و سلامتی مردم به میان آید، چیز دیگری اهمیت نداشته و در اولویت های بعدی قرار می گیرد.
وی درباره اهمیت تهویه مناسب اینطور گفت: به عنوان مثال حضور ۱۵ مشتری به همراه سه نفر از کارکنان رستوران در یک فضای مسقف، بدون تهویه مناسب بعد از یک ساعت می‌تواند ابتلای ۱۴ نفر را به دنبال داشته باشند، به همین دلیل وجود تهویه مناسب در یک فضا بسیار اهمیت دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه به وحشت و ترس مردم از مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی به خاطر کرونا اشاره کرد وافزود: تمام تلاش ها صورت گرفته است که فضای بیمارستان های حضرت ولی عصر(عج) و امیرالمومنین(ع) سالم نگهداشته شود، اما متاسفانه مردم از مراجعه به مراکز درمانی وحشت دارند و همین امر باعث شده در کنار مرگ و میر ناشی از کرونا، آمار مرگ و میر دیگر بیماری ها نیز افزایش یابد.
وی تاکید کرد: روز گذشته ضریب پیش‌بینی شده ای مبنی بر روند و نمودار این بیماری تهیه شد که نشان می داد، گسترش و سرعت انتقال این ویروس در ۹ ماهه اخیر بی سابقه بوده و شرایط به گونه ای است که اگر با همین روند پیش برویم در هفته‌های آینده بیشترین آمار ابتلا و مرگ و میر را خواهیم داشت به همین دلیل اگر محدودیتی هم اتخاذ می‌شود باید جدی گرفته شود چراکه ضریب به بالاترین حد ممکن رسیده است و هشدار کاملا جدی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار