معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: از هفته آینده شاهد برخی محدودیت ها خواهیم بود.
کد خبر: ۹۱۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵ 15 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، بهروز اکرمی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی، افزود: متاسفانه میزان ابتلا و میزان مرگ و میر در کشور نسبت به میانگین جهانی بالاتر است، این آمار نشان می‌دهد که توصیه‌های بهداشتی در ایران رعایت نمی‌شود و وضعیت اصلا خوب نیست.
وی اظهار داشت: کادر درمان خسته است و تجهیزات بهداشت و درمان کفایت نمی‌کند، با چه زبانی باید اعلام خطر کرد تا مردم احساس کنند شرایط اصلا خوب نیست ،تا چه زمانی باید به کادر درمان فشار آورد، مردم باید بدانند که در شرایط کنونی جای نگران وجود دارد و باید تصمیمات جدی‌تر و جدیدی اتخاذ کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی یادآورشد: تعطیلی اصناف در ساعت ۱۸ به مدت یک ماه باید در شهرهای ساوه و اراک اجرایی شود و نباید خللی در اجرای آن به وجود آید، در حال حاضر نیز حدود ۸۰ درصد صنوف از اجرای این طرح تبعیت می‌کنند، اما انتظار می‌رود که بازدیدها همچنان ادامه یابد و در این راستا بازرسی سازمان صمت استان نیز حتما باید پای کار باشد.
وی با اشاره به اینکه از هفته آینده شاهد برخی محدودیت ها خواهیم بود، گفت: اگر تصمیمی از جانب ستاد ملی اتخاذ و ابلاغ شود قطعا به مردم اعلام می شود.
اکرمی افزود: مسئله دورکاری اقشار تحت خطر همچنان ادامه دارد به طوریکه، زنان باردار و افراد دارای بیماری زمینه ای که لیست دقیق این بیماری‌ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌شود، مشمول دورکاری خواهند بود.
وی تاکید کرد: ۹ماه است که درگیر این بیماری هستیم و از روز اول بر هدایت فعالیت‌ها به سمت خدمات غیرحضوری تاکید شد، اما سوال اینجاست که تاکنون چند اداره، نهاد عمومی و حتی صنوف و مغازه‌داران خدمات و فروش خود را غیرحضوری کرده‌اند؟
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ادامه داد: تامین مخزن اکسیژن و لوله‌کشی در فضایی در مجاورت بیمارستان امیرالمومنین(ع) از سوی سازمان صمت استان برای بستری بیماران باید بدون هیچ وقفه ای انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار