رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خروجی همایش های علمی در خصوص بحران جهانی کووید۱۹ می تواند راهکار مناسبی برای سیاست گذاری های کلان باشد.
کد خبر: ۹۱۶۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶ 11 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در همایش مجازی کشوری کووید۱۹، دستاوردها، تهدیدها و فرصت های پیش رو، که به همت دانشگاه علوم پزشکی اراک و آزاد اسلامی به مدت ۲ روز کاری برگزار می شود، افزود: اندیشمندان هر کشور می ‌توانند با ارائه نتایج تحقیق و مقالات خود و استخراج همفکری های موثر در مدیریت این بیماری در سطح کلان، راهکارهایی را ارائه دهند.
وی از متولیان تشکیل دهنده این همایش از جمله دبیر علمی دکتر علیرضا کمالی، دبیر اجرایی دکتر مرتضی قاسمی، سخنرانان ویژه از جمله دکتر ملک زاده، دکتر شمسی، دکتر کبیری، دکتر زنده دل، دکتر سرمدیان، دکتر محمودیه، دکتر خوانساری نژاد، دکتر علیمرادیان و سایرین قدردانی کرد.
متولی سلامت استان مرکزی در ادامه عملکرد کشورهای چین، کره جنوبی و ژاپن در مدیریت و کنترل این بیماری را مناسب دانست و گفت: تمامی این کشورها در بحث قرنطینه سازی، امکانات آزمایشگاهی، منع رفت و آمد، شناسایی و قرنطینه کردن بیماران، تعطیلی تمامی ازدحام ها توانستند به خوبی بیماری را کنترل کنند، البته در کشور ایران وجود تحریم‌های ظالمانه و فشارهای اقتصادی در اخذ تصمیمات بی تاثیر نبوده است.
وی تکمیل کرد: با وجود تمام مشکلات و موانع در پیک اول بیماری، اصناف و تمامی نهادها آمادگی خوبی را با دانشگاه علوم پزشکی اراک داشته و به خوبی توانستیم بیماری را مدیریت کنیم، اما وجود مشکلات اقتصادی همواره باعث می‌شود که بسیاری از مصوبات اجرا نشود و یا با تعلل و دیرهنگام به مرحله اجرا برسد.
دکتر جمالیان اضافه کرد: واکنش های نظام سلامت برای مقابله با اپیدمی کرونا در کشور ایران، در هفت حوزه از جمله درمان و پیشگیری، آمادگی و پشتیبانی، مدیریت بحران، آموزش، مدیریت پژوهش، مدیریت ارتباطات و اطلاعات طبقه‌بندی می‌شود.
وی با توجه به نقش آموزش در تمامی دوره ها، تاکید کرد: گرچه بحران کرونا سرعت پیشرفت بسیاری از کارها را کنترل کرده، اما با توجه به زیرساخت‌های آموزشی محدود و وجود داشتن تعدادی از مشکلات توانستیم گام‌های خوبی در بحث آموزش مجازی داشته باشیم و با رعایت پروتکل های بهداشتی در دانشکده های علوم پزشکی و خوابگاه های آن از شیوع این بیماری در مراکز آموزشی جلوگیری کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با توجه به موج گسترده شیوع کرونا و درگیری نسل جوان، گفت: در زمان بسیار حساس قرار گرفته‌ایم چراکه از یک سو کرونا ویروس بسیار تهاجمی شده است و از سوی دیگر با توجه به برودت هوا و امکان تهویه نامناسب در مکان های سربسته و وجود مشکلات اقتصادی روز به روز تعداد مبتلایان افزایش می‌یابد، بنابراین باید با همفکری و استخراج نتایج مناسب در همایش ها و بحث‌های علمی بتوان به راهکارهایی مناسب رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار