معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: باتوجه به نقش اکسیژن در درمان پایه و اصلی بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ها، به زودی بخش عمده‌ای از مشکل کمبود اکسیژن در بیمارستان امیرالمومنین(ع) با نصب یک مخزن سنگین ۲۳ تنی اکسیژن که از گمرک اراک ترخیص می شود، رفع می شود.
کد خبر: ۹۱۵۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸ 08 November 2020

 


به گزارش تابناک مرکزی، بهروز اکرمی در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی افزود: برای ارائه خدمات مطلوب تر به بیماران، خوابگاه دانشجویی الزهرا دانشگاه اراک به نقاهتگاه بیماران کرونایی این شهر تبدیل شد.
وی یادآورشد: دانشگاه اراک موظف است حداکثر تا شنبه، بیست و چهارم آبان ماه جاری، خوابگاه دانشجویی الزهرا اراک را به دانشگاه‌ علوم ‌پزشکی تحویل دهد تا نسبت به مجهز کردن آن در اسرع وقت اقدام شود و این نقاهتگاه در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار گیرد.
وی افزود: خوابگاه دانشجویی الزهرا دانشگاه اراک در شهرک مصطفی خمینی واقع شده و از لحاظ فیزیکی و جغرافیایی به مراکز درمانی ارزشمندی نیز برای رسیدگی به بیماران واقع شده است.
وی خطاب به فرمانداران شهرستانهای مختلف استان مرکزی، گفت: به منظور نظارت بهتر بر درمان بیماران مبتلا به کرونا و در صورت نیاز ایجاد نقاهتگاه های موقت، فرمانداران شهرستان های مختلف باید ارتباطات درون دستگاهی خود را با نهادهای مختلف اجرایی گسترش دهند.
وی ادامه داد: مکان ها و محله های پرتجمع باید به دستور فرمانداران شناسایی شوند، همچنین با افراد خاطی که اقدام به برپایی مراسم های عروسی، جشن و عزاداری می کنند هم باید برخورد قانونی و قضایی صورت بگیرد.
وی ضمن ابراز تاسف از رفتارهای اخیر مردم در آرامستان اراک، تأکید کرد: محدودیت های صورت گرفته تنها به خاطر حفظ سلامتی و جان شهروندان است و جای حزن و تاسف دارد که بعضی از مردم با چنین رفتارهای بدون تدبیری، سلامتی خود را در درجه اول به خطر می‌اندازند و در درجه دوم موجب تهدید سلامتی جان سایرین می شوند.
وی اضافه کرد: با توجه به ممنوعیت حضور مردم در آرامستان شهر اراک و بستن درب های این مکان، متاسفانه فیلم بالا رفتن چند بانوی اراکی از دیوارهای آرامستان در فضای مجازی منتشر شده که دستگاه‌های مسئول موظفند نسبت به شناسایی و بازداشت این افراد خاطی اقدام کنند، تا درس عبرتی برای دیگران باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یادآورشد: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، فعالیت تمامی مراکز و مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار از قبیل پاساژها و مراکز خرید، مساجد، سالن‌های ورزشی، فروشگاه‌های کادویی، لوازم‌التحریر، آرایشی و بهداشتی از بیستم آبان به مدت یک ماه بعد از ساعت ۱۸ در مراکز استان‌ها ممنوع بوده و این قانون در استان مرکزی علاوه بر اراک در ساوه نیز لازم‌الاجرا است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
وی افزود: تردد خودروهای شخصی نیز از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد، از روز ۲۴ آبان‌ماه به مدت یک‌ماه ممنوع بوده و رانندگان متخلف پنج میلیون ریال جریمه خواهند شد.
وی به منظور جلب مشارکت مردم در کنترل ویروس کرونا تاکید کرد: تمامی آحاد جامعه باید در کنترل ویروس کرونا نقش بسزایی داشته باشند، در راستای تحقق این هدف، ایجاد قرارگاه‌های محله محور، علاوه بر کنترل ویروس کرونا می تواند در درمان مبتلایان و جمع آوری بسته های معیشتی مفید واقع شود که نهادهای دولتی باید نسبت به ایجاد و تقویت این قرارگاه ها در اقصا نقاط استان اقدام کنند‌.
اکرمی به منظور شناسایی و درمان زودهنگام مبتلایان به ویروس کرونا، گفت: دانشگاه علوم پزشکی موظف است تا امکان آزمایش هرچه بیشتر از افراد مشکوک به کرونا را گسترش دهد، چرا که شناسایی و درمان زودهنگام مبتلایان به ویروس کرونا می تواند گام بلندی در راستای کنترل این ویروس داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار