کارشناس مسئول واحد بیماری های مرکز بهداشت شهرستان اراک گفت: در شرایط کنونی کرونا و آمار بالای قرنطینه خانگی افراد مبتلا به کرونا، مشخص ترین، اصلی ترین و اساسی ترین راه برای مقابله با کرونا ویروس و عفونت کووید ۱۹ پیشگیری و قطع زنجیره انتقال ویروس می باشد.
کد خبر: ۹۱۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳ 02 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر بهروز رفیعی افزود: زمانی که تعداد مبتلایان و به تبع آن، آمار متوفیان افزایش می یابد، یکی از علل ناشی از عادی انگاری مردم، افزایش رفت و آمدها، افزایش مسافرت ها و دورهمی ها و بی توجهی به نکات بهداشتی می باشد.
وی یادآورشد: در حال حاضر تنها راه مشخص شده به منظور پیشگیری از بیماری کرونا، رعایت نکات بهداشتی از جمله شستشوی مداوم دست ها با مایع و صابون به مدت ۲۰ ثانیه، استفاده از ماسک در تمامی مراسم ها و اجتماعات، حاضر نشدن در فضاهای پر ازدحام و شلوغ، در صورت حضور در اجتماع فاصله اجتماعی حداقل یک و نیم متر را با دیگران رعایت کنیم.
کارشناس مسئول واحد بیماری های مرکز بهداشت شهرستان اراک اظهار داشت: با گذر زمان شاهد افزایش آمار ابتلا در بطن خانواده ها هستیم که باید در این موارد نکاتی را رعایت کرد‌.
وی ادامه داد: بیماران قرنطینه در منزل باید حتی الامکان در اتاق جداگانه قرنطینه شوند و تماس آنها با سایر افراد سالم خانواده قطع شود، حتما سایر افراد از ماسک استفاده کنند و حتی المقدور حمام و سرویس بهداشتی جداگانه ای برای این افراد لحاظ شود، در غیر اینصورت بعد از هر بار استفاده مبتلایان، باید سرویس بهداشتی و حمام گندزدایی و ضدعفونی شوند.
دکتر رفیعی، بحث تغذیه در بیماران را حائز اهمیت دانست و گفت: باید به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن دستورات تغذیه ای که از سوی پزشکان و کارشناسان تغذیه مطرح می‌شود را به دقت رعایت کرد.
وی گوشزد کرد: افراد مبتلا به کرونا و قرنطینه در منزل اگر احیانا دچار علایم خاصی از جمله سرفه های شدید، تنگی نفس، کاهش هوشیاری و... شدند، بلافاصله به نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار