رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت:تا پایان آبان ماه نوبت‌دهی اینترنتی اجرای احکام در کل استان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹ 31 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی در حاشیه همایش ویدئوکنفرانسی روسا و دادستان های حوزه قضایی استان مرکزی با اشاره به شیوع کرونا در استان افزود: متأسفانه از زمان شیوع کرونا تاکنون حدود ۵۰ نفر از کارکنان دادگستری به این ویروس مبتلا شدند و در حال حاضر ۳۰ نفر از این کارکنان در قرنطینه به سر می‌برند.
وی با بیان اینکه برخی از این کارکنان در دادگستری نقش محوری داشتند، یادآورشد: رئیس دادگستری شهرستان یکی از حوزه های قضایی با ابتلای به این ویروس در قرنطینه است ولی علیرغم همه این مشکلات خدمت‌رسانی به مردم استان با مشکل مواجه نشده است.
رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی افزود: خطر ابتلای به کرونا در کمین است، متأسفانه فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان مرکزی که انسان ارزشی و متدینی بود و در راه مبارزه با این ویروس تلاش‌های فراوانی کرده بود بر اثر ابتلا به ویروس کووید ۱۹ جان خود را از دست داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به اقدامات دادگستری در امر مبارزه با شیوع کرونا و گندزدایی ادامه داد: تمهیداتی اندیشیده شده تا محل استقرار کارکنان گندزدایی شود و بهداشت محیطی را افزایش دادیم، تجهیزات مقابله‌ای با ویروس را در دادگستری مستقر می‌کنیم اما این تمام راهکار نیست و باید مردم بیشتر رعایت کنند و سعی کنند از راه‌های الکترونیکی فراوانی که وجود دارد استفاده کنند.
وی تاکید کرد: برنامه تحولی ریاست معظم قوه قضائیه مبنی بر قوه هوشمند در استان با جدیت پیگیری می شود و مردم با استفاده از سامانه‌های اینترنتی دادگستری هم می‌توانند در وقت و هزینه صرفه‌جویی کنند هم با تردد کمتر میزان درصد احتمال آلودگی به ویروس کرونا را کمتر کنند.
رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه ۲۳ دفتر خدمات قضایی در استان داریم که هر کدام ۶۹ مورد خدمات ارائه می‌دهند که این تمام خواسته‌های مردم را در برمی‌گیرد، گفت: مردم استان در دادسراها و محاکم و شوراها تجمع نکنند و از طریق سامانه‌ ها و دفاتر خدمات قضایی اقدام کنند.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی بیان کرد: دادرسی الکترونیکی در اکثر حوزه‌های قضایی راه‌اندازی شده و بیش از ۳ هزار پرونده به صورت الکترونیکی(دادرسی بدون کاغذ) اجرایی و بیش از ۳میلیارد ریال صرفه‌جویی ریالی با تشکیل پرونده‌های الکترونیکی شده است.
وی اضافه کرد: تا پایان آبان ماه نوبت‌دهی اینترنتی اجرای احکام در کل استان اجرایی می‌شود که در حال حاضر به‌صورت پایلوت در اراک و خمین در حال اجراست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار