مدیرکل بنیاد مرکزی گفت: آزادگان ذخاير بزرگی از پرافتخارترین دوران مقاومت و دفاع مقدس در برابر دشمن هستند و در جبهه جنگ نرم امروز برای ترویج روحیه پایداری و مقاومت و ایثار در برابر نسل جدید جامعه مسئولیت سنگینی بر عهده دارند.
کد خبر: ۹۱۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 31 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، مرتضی انصاری فر در نشست با عبدالله تاج فر معاون امور استان‌ها و ارتباطات پیام آزادگان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا افزود:ثبات و آرامشی که امروز بعد از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور حاکم است در سطح دنیا بی‌نظیر است و این نعمت الهی در سایه حماسه‌آفرینی‌ها و مبارزات شهدا، جانبازان و ایثارگران به‌دست‌آمده است.
وی تأکید کرد: نسل جدید، روزهای انقلاب و جنگ را ندیده است و باید خاطرات آن روزها را دائماً بازگو کنیم تا فرهنگ ایثار و مقاومت زنده بماند.
انصاری فر افزود: بهترین کسانی که می‌توانند این رسالت سنگین را بر عهده بگیرند خود ایثارگران و آزادگان هستند، زیرا مردم ما و جوانان کشور، این عزیزان را به‌عنوان اسطوره‌های مقاومت و سربلندی می‌شناسند.
وی با اشاره به هتک حرمت رئیس‌جمهور فرانسه به پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) یادآورشد: جنگ هنوز تمام نشده و اگر در دوران دفاع مقدس، دشمن رودرروی ما بود، امروز از هر راهی برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب و ارزش‌های آن وارد می‌شود و رسالت‌های ما نیز به‌تناسب این جنگ باید تغییر بیابد.
وی افزود: خاطراتی که از این دلاورمردان در زندان‌های بعثی عراق و اردوگاه‌های اسارت بجای مانده و بعد نوشته و چاپ‌شده است، در آن درس‌های زیادی وجود دارد برای همه جوانان که ببینند جوانانی که آن روزها هم سن و سال آنها بودند چگونه در اردوگاه‌های صدام که همراه با تلخی‌ها و شکنجه‌های بسیار زیادی بود، مقاومت و پایداری کردند.
انصاری فر گفت: بصیرت و استقامت باعث شد که آزادگان تمامی شکنجه‌ها و مشکلات دوران اسارت را تحمل کرده و باعزت و افتخار به کشور بازگردند و اکنون نیز اگر ملت ایران می‌خواهد، عزت و اقتدار خود را حفظ کند باید باایمان و استقامت در مسیر انقلاب اسلامی مجاهدت کند.
وی در پایان پیگیری مشکلات ایثارگران را یکی از وظایف اصلی مسئولان بنیاد دانست و مسائل و موضوعات طرح‌شده آزادگان معزز در حوزه اشتغال فرزندان ایثارگر، مسکن، درمان، تحصیلی و آموزشی، حقوقی، تسهیلات رفاهی ... را دستور پیگیری و رسیدگی داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار