نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: در دوران بحران کرونا تکلیف شرعی، وظیفه اجتماعی و انسانی هر یک از شهروندان باید تلاش به منظور کاهش شیوع بیماری کرونا باشد.
کد خبر: ۹۱۲۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱ 28 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی، افزود: تمام آحاد جامعه باید به منظور مبارزه با بیماری کرونا بسیج شوند چرا که خطر کرونا مربوط به عده ای خاص نبوده و همه افراد در معرض خطر آن قرار دارند.
وی یادآورشد: برای مدیریت و کنترل بیماری کووید ۱۹ باید زنجیره‌ای هدفمند از اقدامات بهداشتی با آگاهی و تعهد کامل در تمامی اقشار جامعه تشکیل شود.
امام جمعه اراک افزود: در خصوص اقدامات پیشگیرانه و مراقبت های سریع درمانی به منظور ارتقای سلامت اجتماعی باید بهترین تدابیر اتخاذ شود، زیرا هرگونه سهل انگاری و تصمیم نادرست عواقب جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.
وی با توجه به بار روانی حاصله از بیماری کرونا بر پرسنل کادر بهداشت و درمان، یادآورشد: بیش از هشت ماه است که پرسنل کادر بهداشت و درمان در مبارزه نفس گیر کرونا، جانفشانانه در حال مبارزه بوده و این بیماری بار روانی زیادی با خود به همراه داشته است، بنابراین نیاز است که روحیه اجتماعی پرسنل کادر بهداشت و درمان تقویت شده و مورد توجه ویژه قرار گیرد.
آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به نقش مهم خیران به منظور افزایش سطح سلامت مردم در دوران اپیدمی ها، تاکید کرد: با توجه به مشکلات مالی جدی مراکز درمانی و شرایط مالی بسیار سخت کشور، دانشگاه علوم پزشکی در این روزها به شدت نیازمند کمک خیران و صنایع به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم می باشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امید می رود مرحله سوم کمک مومنانه به اقشار آسیب دیده از کرونا، در استان مرکزی هر چه زودتر در دستور کار قرار بگیرد و در این مسیر افراد خیر و توانمند وارد میدان عمل شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار