مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : براساس اطلاعات دریافت شده ، شاخص کیفیت هوا اراک امروز چهارشنبه در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس قرار دارد.
کد خبر: ۹۱۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲ 28 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، رضا میرزائی افزود: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، شاخص کیفیت هوا در ساعت ۸ صبح امروز ۱۲۰ بود که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس است.
وی یادآورشد: ذرات معلق با قطر کمتر از۲ و نیم میکرون بیشترین سهم آلایندگی را درهوای اراک داشته است و بالاترین شاخص آلودگی هوای امروز (چهارشنبه ) با عدد ۱۳۱ در ایستگاه استانداری واقع در میدان حافظیه به ثبت رسیده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: یافته‌های هواشناسی از تداوم آلایندگی هوا و پدیده وارونگی دما تا پایان هفته جاری خبر می‌دهد و این درحالیست که موج سوم شیوع کرونا دامنه آسیب‌ها و خطر آلایندگی هوا را دوچندان کرده است.
میرزایی اظهار داشت: توصیه می‌شود در این روزها و با توجه به تاثیر آلودگی هوا بر تشدید بیماری کرونا، مردم و به‌ویژه گروه‌های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و سخت درمان در منازل بمانند و از حضور در فضای باز بپرهیزند.
وی گفت: دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها و خودداری از انجام هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا شود مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک و عملیات عمرانی و قیرکاری از دیگر ضروریات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار