رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان با اشاره به صحت نداشتن تصویری که به تازگی در فضای مجازی با عنوان "جریمه راهنمایی عدم استفاده از ماسک " منتشر شده است ، نسبت به هرگونه کلاهبرداری با این عنوان هشدار داد.
کد خبر: ۹۱۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴ 27 October 2020



به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ"احسان آنقی افزود: این تصویر با نرم افزارهای ویرایش عکس دست‌کاری شده و با کمی دقت، به راحتی می‌توان متوجه تقلبی بودن آن شد.
وی یادآورشد: ممکن است شهروندان پیام‌هایی مبنی بر "پرداخت جریمه عدم استفاده از ماسک" را دریافت کنند،این پیام‌ها که توسط مجرمان سایبری تهیه و ارسال می‌شود، حاوی لینک‌های آلوده‌ای هستد که با کلیک کاربر بر روی آنها به درگاه بانکی جعلی هدایت شده و اطلاعات حساب بانکی وی به سرقت می‌رود.
این مقام انتظامی در توضیح چگونگی برخورد با این‌گونه پیام‌های کلاهبرداری گفت: پیامک‌های جریمه از سامانه‌های رسمی پلیس راهور ارسال شده و شهروندان به هیچ عنوان نباید به پیامک‌های از شماره‌های ناشناس توجه کنند و از کلیک بر روی هرگونه لینکی که در این پیام‌ها وجود دارد، خودداری کنند.
سرهنگ " آنقی" افزود: فضای مجازی به گونه‌ای است که در آن شاهد حضور افرادی با اهداف مغرضانه هستیم که با سوءاستفاده از جو روانی جامعه، این‌گونه تصاویر دست‌کاری شده را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و سعی در تشویش اذهان عمومی، افزایش نا‌امیدی و ایجاد نارضایتی در شهروندان را دارند.
رئیس پلیس فتا فرماندهي انتظامي استان مرکزی یادآورشد: شهروندان برای اطلاع از آخرین مصوبات کمیته ملی کرونا به رسانه‌ها و سایت‌های معتبر و رسمی مراجعه کنند و به شایعات منتشر شده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند.
سرهنگ آنقی افزود: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir موضوع را در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری ثبت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار